2. zahariada
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. sparotok
9. planinitenabulgaria
10. tota
11. bezistena
12. getmans1
13. missana
14. bosia
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. ambroziia
8. vidima
9. bojil
10. milena6
2. sarang
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. rosiela
8. bateico
9. iw69
10. djani
Психодиагностика. Детска психология.
Диагностична карта за установяване синдром на дефицит на внимание.
Картата се попълва от родителите с цел самодиагностика на симптоми за дефицит на вниманието и хиперактивност при деца.
Инструкция: Отбележете със знак „+“ тези пунктове, които са характерни за детето.
Въпросник:
1.Наблюдават се непрекъснати движения с крайниците (основно краката).
2.Не умее да стои на едно място, когато е необходимо (например при интелектуален труд).
3.С лекота се отвлича (разсейва) по случайни и внезапни стимули (слухови; светлинни; тактилни и др.)
4.Нетърпеливост, не е способно да изчака реда си по време на игри или при други социални ситуации (в класната стая).
5.Трудно се съсредоточава – на въпросите често отговаря без да мисли, спонтанно и не изслушва до край задавани въпроси.
6.Изпитва трудности (които не са свързани с недостатъчно разбиране или отрицателно отношение) при изпълнение на поставени задачи, в т.ч. учебни или игрови.
7.Трудно запазва концентрирано и устойчиво продължително внимание по време на игрите.
8. Често не завършва работата си по една задача и преминава на друга, като лесно се отказва от всяка трудност, изискваща волево и интелектуално усилие.
9. Не умее да играе тихо и спокойно.
10.Прекалена словоохотливост.
11.Пречи на другите деца при игрите, като се намесва, прекъсва, обърква, влияе върху правилния ред на играта.
12.Създава често впечатление, че не чува когато му се говори.
13.Често губи вещите си (играчки, моливи, учебници, дрехи).
14.Способно е да извърши опасни действия, без да мисли за последиците (например, да пресече улицата без да се огледа).
Оценка: Основание за признаци за евентуална диагноза за дефицит на вниманието при деца е покриването най-малко на 8 симптома, които се наблюдават устойчиво през последните 6 месеца.