2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. varg1
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. deathmetalverses
13. stela50
14. samvoin
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. getmans1
Психодиагностика.
Анкета „Стил професионално общуване между учител и ученик“
Име и фамилия на учителката __________________________________
№ | Вопроси | Отговор | |
да | не | ||
1 | Според мен, учителката ми може много точно да оцени моите резултати в учебната дейност (и във всяка друга дейност). | ||
2 | Трудно ми е да намеря с учителката обща тема за разговор. | ||
3 | Мисля, че учителката ми е справедлив човек. | ||
4 | Учителката ми вярно и правилно определя моите затруднения при изучаването на една или друга тема в учебния материал (и във всяка дейност при общуването със съучениците). | ||
5 | Мисля, че учителката ми не е достатъчно чувствителна в отношението си към учениците. | ||
6 | Думите от учителката за мен са много важни. | ||
7 | Моята учителка винаги планира и работи индивидуално с мен, като отчита моите възможности, знания и увлечения. | ||
8 | Аз съм изключително доволен от учителката си. | ||
9 | Мисля, че учителката ми не е достатъчно взискателна към мен. | ||
10 | Учителката ми винаги може да ми даде разумен съвет. | ||
11 | Вярвам, че всяка дейност, предложена ми от учителката е увлекателна и интересна. | ||
12 | Ценя мнението на учителката си. | ||
13 | Мисля, че учителката ми основно работи по шаблон, а не творчески и не се интересува дали материала е интересен и разбираем за учениците. | ||
14 | Когато работя с учителката ми изпитвам истинско удоволствие. | ||
15 | Обикновено учителката ми не се съобразява с моите личностни особености, възможности, знания и предпочитания. | ||
16 | Учителят ми отделя недостатъчно внимание на мен. | ||
17 | Според мен учителката ми трудно долавя и проявява недостатъчен интерес към моето настроение. | ||
18 | Мисля, че учителката ми винаги се съобразява с моето мнение. | ||
19 | Нямам никакви съмнения в правилността на решенията и необходимостта от действията на моята учитка при всякаква ситуация. | ||
20 | Не мисля, че бих могъл да споделям с учителката ми моите най-съкровени мисли и чувства. | ||
21 | На мнение съм, че моята учителка ме наказва дори при най-малки провинения. | ||
22 | Моята учителка познава отлично слабите и силните ми страни. | ||
23 | Бих искал да приличам на учителя си. | ||
24 | Отношенията между мен и учителката ми са делови и сдържани. |
С помощта на анкетата може достатъчно пълно да се оценят структурните компоненти на професионалното общуване между педагога и учениците.
Гностически или познавателни (съждения: 1, 4, 7, 10, 13*, 15*, 19, 22);
Емоционални (суждения 2*, 5*, 8, 11, 14, 17*, 20*, 23);
Поведенчески (суждения 3, 6, 9*, 12, 16*, 18, 21*,24*)
Символът * отбелязва номера на твърдения, които съдържат отговор „не“, а останалите – „да“. Всяко твърдение по скалите, съвпадащо с ключа получава 1 бал.
Анализът на твърденията позволява по-дълбоко осмисляне на особеностите на стила на общуване между учителя и ученика и има значение за рефлексивната позиция на учителя към педагогическата си дейност.
Оценка на нивото на развитие на структурите, съставляващи професионалното общуване на педагога с учащите се.
Гностически компонент
1 – 3 балла – повърхностен
4 – 5 баллов – ситуативен
6 – 8 баллов – дълбочинен
Емоционален компонент
1 – 3 балла – равнодушие
4 – 5 баллов – заинтересованост
6 – 8 баллов – увлеченост / вглъбеност
Поведенчески аспект
1 – 3 балла – неадекватен аспект
4 – 5 баллов – адекватен аспект
6 – 8 баллов – адекватен аспект с проекция в бъдещето.
Общуване
0 – 7 бала – общуване „отстраняване“ (елиминация)
8 – 12 бала – общуване „дистанция“
13 – 17 бала – общуване «заиграване“ (флирт)
18 – 22 бала – общуване „дружба“ (приятелство)
19 – 24 бала – общуване „съвместна дейност“