Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Моят блог в Blog.bg
Автор: kunchev Категория: Други
Прочетен: 1041677 Постинги: 1048 Коментари: 115
Постинги в блога от 08.03.2017 г.
+

Психодиагностика.
Анкета „Стил професионално общуване между учител и ученик“

 

 Име и фамилия на учителката  __________________________________

 
Вопроси
Отговор
да
не
1
Според мен, учителката ми може много точно да оцени моите резултати в учебната дейност (и във всяка друга дейност).
 
 
2
Трудно ми е да намеря с учителката обща тема за разговор.
 
 
3
Мисля, че учителката ми е справедлив човек.
 
 
4
Учителката ми вярно и правилно определя моите затруднения при изучаването на една или друга тема в учебния материал (и във всяка дейност при общуването със съучениците).  
 
 
5
Мисля, че учителката ми не е достатъчно чувствителна в отношението си към учениците.  
 
 
6
Думите от учителката за мен са много важни.
 
 
7
Моята учителка   винаги планира и работи индивидуално с мен, като отчита моите възможности, знания и увлечения.
 
 
8
Аз съм изключително доволен от учителката си.
 
 
9
Мисля, че учителката ми не е достатъчно взискателна към мен.
 
 
10
Учителката ми винаги може да ми даде разумен съвет.
 
 
11
Вярвам, че всяка дейност, предложена ми от учителката е увлекателна и интересна.
 
 
12
Ценя мнението на учителката си.
 
 
13
Мисля, че учителката ми основно работи по шаблон, а не творчески и не се интересува дали материала е интересен и разбираем за учениците.
 
 
14
Когато работя с учителката ми изпитвам истинско удоволствие.
 
 
15
Обикновено учителката ми не се съобразява с моите личностни особености, възможности, знания и предпочитания.
 
 
16
Учителят ми отделя недостатъчно внимание на мен.
 
 
17
Според мен учителката ми трудно долавя и проявява недостатъчен интерес към моето настроение.
 
 
18
Мисля, че учителката ми винаги се съобразява с моето мнение.
 
 
19
Нямам никакви съмнения в правилността на решенията и необходимостта от действията на моята   учитка при всякаква ситуация.
 
 
20
Не мисля, че бих могъл да споделям с учителката ми моите най-съкровени мисли и чувства.
 
 
21
На мнение съм, че моята учителка ме наказва дори при най-малки провинения.
 
 
22
Моята учителка   познава отлично слабите и силните ми страни.
 
 
23
Бих искал да приличам на учителя си.
 
 
24
Отношенията между мен и учителката  ми са делови и сдържани.
 
 
 
Ключ за обработка на данните.

С помощта на анкетата може достатъчно пълно да се оценят структурните компоненти на професионалното общуване между педагога и учениците.

 

Гностически или познавателни (съждения: 1, 4, 7, 10, 13*, 15*, 19, 22);

Емоционални (суждения 2*, 5*, 8, 11, 14, 17*, 20*, 23);

Поведенчески (суждения 3, 6, 9*, 12, 16*, 18, 21*,24*)

 

Символът * отбелязва номера на твърдения, които съдържат отговор „не“, а останалите – „да“. Всяко твърдение по скалите, съвпадащо с ключа получава 1 бал.  

Анализът на твърденията позволява по-дълбоко осмисляне на особеностите на стила на общуване между учителя и ученика и има значение за рефлексивната позиция на учителя към педагогическата си дейност.

Оценка на нивото на развитие на структурите, съставляващи професионалното общуване на педагога с учащите се.

 

Гностически компонент

1 – 3 балла повърхностен

4 – 5 балловситуативен

6 – 8 баллов дълбочинен

 

Емоционален компонент

1 – 3 балла – равнодушие

4 – 5 балловзаинтересованост

6 – 8 баллов – увлеченост / вглъбеност

 

Поведенчески аспект

1 – 3 балла неадекватен аспект

4 – 5 балловадекватен аспект

6 – 8 баллов адекватен аспект с проекция в бъдещето.

 

Общуване

0 – 7 бала общуване „отстраняване“ (елиминация)

8 – 12 бала общуване „дистанция“

13 – 17 бала общуване «заиграване“ (флирт)

18 – 22 бала общуване „дружба“ (приятелство)

19 – 24 бала общуване „съвместна дейност“

 

 

 

Категория: Други
Прочетен: 58 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 08.03 11:05
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 1041677
Постинги: 1048
Коментари: 115
Гласове: 1030
Архив
Календар
«  Март, 2017  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031