Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.07.2012 07:00 - Психодиагностика. Скала за оценка потребностите от постижения
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 6578 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 01.08.2012 21:45


Скала за оценка потребностите от постижения

 

Мотивацията за постижение (успехи) – стремеж към постигане на високи, положителни резултати; преживяване на удовлетвореност от постигнатото; настойчиво преследване на целите;  стремеж да се постигне  своята цел, се явява едно от основните свойства на личността, оказващо силно влияние върху живота.
Измерването на нивото на мотивация за постижение, мотивация за постигане на успех, може да се извърши посредством скала, състояща се от 22 твърдения, които имат два варианта за отговор: „да” или „не”. Отговорите, съвпадащи с ключа се сумират, като получават по 1 бал. Получената обща сума се проверява в таблица за нивата на мотивация.
Ключ:
= отговори “да” на въпроси: 2, 6, 7, 8, 14, 16, 18, 19, 21, 22;
= отговори “не” на въпроси: 1, 3, 4, 5, 9, 11, 12, 13, 15, 17, 20.


    Нива на мотивация за постижение (норми)
         ниско             средно           високо
         1   2    3        4     5     6      7    8     9     10
бал: -9  10  11        12  13  14     15  16   17   18-19

 

ТЕСТОВА БЛАНКА


 

Име, фамилия:…………………………………………………………………………….........
Възраст: …………………………………….,
Дата на изследването: ………………………………

Инструкция: "Представяме Ви твърдения, които се отнасят за различни житейски ситуации. От Вас се иска да се запознаете внимателно с всяко едно от тях и да направите избор, дали то се отнася за Вас или не. Ако сте съгласен с твърдението, отговорете с "да", ако не сте съглаен - с "не"."

• Мисля, че успехите в живота зависят по-скоро от случайности, отколкото от предварителни разчети.  
•  Ако се лиша от любимите ми занимания, животът за мен ще загуби всякакъв смисъл.   
•  За мен за всяка дейност е важно не толкова самото изпълнение, а крайния резултат.  
•  Считам, че хората страдат повече от неуспехи в работата си, отколкото от лоши взаимоотношения в близките си хора.    
•  Според мен, повечето хора живеят по-скоро с далечни цели, отколкото с близки.   
•  В живота си съм имал повече успехи, отколкото неуспехи.   
• Повече ми харесват емоционалните хора, отколкото деловите.   
•  Дори в обикновената и ежедневна работа се старая и да усъвършенствам отделни нейни елементи.    
•  Погълнат от мисли за бъдещи успехи, аз бих могъл да игнорирам някои мерки за сигурност.   
•  Близките ме оценяват като мързелив човек.   
•  Мисля, че за собствените ми неуспехи са виновни по-скоро обстоятелствата, отколкото аз самия.   
•  Търпението и последователността в мен е повече, отколкото способностите.   
•  Моите родители винаги строго са ме контролирали.   
•  Мързелът, а не съмнението ми в успеха ме кара често да се отказвам от своите намерения.   
•  Мисля, че аз съм уверен в себе си човек.   
•  Заради постигането на успех съм готов да рискувам, дори шансовете да не са високи.   
•  Аз съм усърден човек.   
• Когато всичко върви гладко и успешно, моята енергия и амбиция се усилват.   
•  Ако бях журналист, то по-скоро бих пискал за оригинални изобретения на хора, отколкото за произшествия.   
•  Моите близки обикновено не споделят моите планове.   
•  Нивото на моите изисквания в живота са по-ниски от тези, на моите приятели.   
•  Струва ми се, че настойчивостта и упоритостта при мен са повече, отколкото способностите ми.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3817109
Постинги: 2164
Коментари: 116
Гласове: 1309
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031