Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.03.2014 07:51 - Личностно развитие чрез социално- психологически тренинг Тема : Гняв и агресивно поведение при децата.
Автор: elena88 Категория: Други   
Прочетен: 3086 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 27.03.2015 17:57


imageВъведение
Цели на обучението
да се разясни защо е нужно участниците да бъдат запознати с темата
да се въвлекат в темата за да могат да помагат, когато е необходимо
да са информирани , за да не попадат в такива или подобни ситуации
 да са информирани за да информират нужните органи , когато имат информация за извършено или извършващо се престъпление ( в случая свързано с агресивно поведение)
да станат по емпатийни и чувствителни към темата за да реагират по адекватно, да не се страхуват и да не крият, евентуална информация
да се научат на нови техники чрез ролеви игри, които ще им бъдат необходими или ще спомогнат за тяхното себеопознаването, както и бързото разпознаване на евентуално оказано насилие
 Етап 1
 Пример :Игра 1: Интервю
Участниците се интервюират взаимно по двойки и след това представят другия от двойката на цялата група.
Цел: Тези упражнения са необходими в началото като раздвижващи участниците позволяващи им да навлязат в груповото пространство и да се почувстват добре в него, да взаимодействат по между си. Тези привидно безобидни  дейсности  дават възможност и за настройване на участниците за изпълнение на по сложни задачи – притежават загряващ характер.
Етап 1.1
Беседа относно агресията. Дефиниция и видове малтратиране:
физическо, психическо, сексуално
Разпознаване на физическото малтретиране
      Разпознаване на емоционално малтретиране
      Разпознаване на сексуалното малтретиране

Работна фаза
Етап 2 :
Асертивност – запознаване с умението
Упражнение : Да отгледаш вярата в себе си
Етап 3 :
Запознаване с умението : Аз – послание
Етап 4:
Упражнение :
Разрешаване на междуличностен конфликт
Обосновка на конфликта
Инстукции
Въпроси : Кои са източниците на конфликта?
Как би могъл да бъде предовратен?
Какви са възможните последици – негативни и позитивни?
Вие как бихте решили конфликта?
Етап 5 :
Ролева игра за сътрудничество :Дилемата на затворника
Сътрудничеството обикновено е анализирано в теорията на игрите с помощта на игра, наречена "Дилема на затворника" - най-популярната игра на стратегия в социалната наука. Целта е у    частниците да се научат как да си сътрудничат.
Заключителна фаза
Етап 6 :
Примерна игра : Куфар
Всеки участник си представя, че ще сложи в “куфар” нещата, които са му харесали по време на обучението и ще му послужат за по нататък в живота.
Цел : Служи за обратна връзка на водещия , за неговата работа – за това , което участниците са научили и онова  върху което трябва да се упражняват.


Очаквани  резултати:
Формирани понятия, свързани с насилието, ,  активно слушане, асертивност, конфликт и стил на конфликтуване;
Идентифициране на собствения стил на участие и разрешаване на конфликти, което помага за себеопознаването и взаимното опознаване – предпоставка за успешна бъдеща работа;
Формиране и усъвършенстване умения за работа в екип;
Формиране на нагласа за промяна на собственото поведение;
Формиране потребност за самонаблюдение и самоконтрол над собствените прояви.





Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: elena88
Категория: Други
Прочетен: 54784
Постинги: 44
Коментари: 0
Гласове: 62
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930