2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. bojil
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Невропсихологически методики за изследване на деца. Методика за изследване на зрителен гнозис
(Васерман)
Зрителен гнозис
Зрително представяне
От ИЛ се иска да опише: дрехите си, велосипеда си, очилат си и пр. (от 3 до 6 предмета).
Предметен зрителен гнозис
Назоваване на реални предмети.
Използват се предмети от моментното обкръжение, намиращи се в зрителното поле на ИЛ.
Назоваване изображения на предмети
Използва се табло с различни фигури (рис. 1)
Назоваване на наложени, фрагментирани (незавършени) и други изображения.
Прилагат се табла от модифицираните рисунки на Попелрайтер. Рис. 14.
Узнаване изображения на предмети с „недостатъчни признаци“ (фрагментирани)
На ИЛ се предлага табло (рис. 15) с фигури, като от него се иска да направи предположения и назове опредметите.
Назоваване изображения на предмети от т. нар. „замъглени“ рисунки
На ИЛ се предоставят за назоваване 6 рисунки на предмети с различно ниво на „замъгляване“ – 0, 35. Ако ИЛ не успее да назове 2-3 изображения, то се преминава към по-малко „трудни с ниво на „замъгляване“ 0,25 (рис. 16а и 16б). Ако задачата отново се окаже трудна, може да се предложи на ИЛ с молив да проследи контурите на това, което вижда на бланката.
Идентификация на цветове
На ИЛ се предлага да назове цветовете на показани от експериментаторът предмети: червен, жълт, зелен, син, кафяв. За образец могат да се използват цветни моливи.
Класификация на предмети по техните цветове.
Методика скрининг за дислексия – текстов...
Невропсихологически методики за изследв...