2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. vidima
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Прочетен: 1145 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 24.02.2017 16:09
АНКЕТНА КАРТА
за изследване нивото на агресивност на ученика
(вариант за учители, родители)
(Лаврентьева Г.П., Титаренко Т.М., 1992)
/първа част/
(1) Цел: Установяване ниво на склонност към агресивни прояви при ученика.
(2) Описание: Анкетата е предназначена за учители, възпитатели, социални работници и родители. Резултатите от нея се обсъждат с изследваното лице по време на интервю. Съдържа 20 твърдения, на които изследваното лице може да даде два типа отговори: „да” – съгласен съм или „не” – не съм съгласен. На база посочените критерии (твърдения) възпитателите, учителите, психолозите, могат да установят нивото на агресивност на детето и в по-нататъшната си работа да изработят стратегия за адаптирането му в детския колектив.
(3) Въпросник:
1. Понякога ми се струва, че в него (нея) се е вселил злия дух.
2. Той (тя) не може да мълчи, когато от нещо не е доволен (а).
3. Когато някой му (и) причини зло, той (тя) задължително се старае да отмъсти.
4. Понякога без всякаква причина обижда другите.
5. Понякога се случва с удоволствие да разбива, поврежда, чупи предмети (напр. играчките си).
6. Понякога толкова настоява на своето, че другите губят търпение.
7. Той (тя) не пропуска да подразни някой при удобен случай, дори животно.
8. Да се спори с него (нея) е трудно.
9. Много се ядосва, когато мисли, че някой му се подиграва.
10. Понякога в него избухва желание да направи нещо лошо, за да впечатли обкръжаващите.
11. В отговор на обикновени искания (указания, съвети, инструкции, правила и пр.) към него (нея), той (тя) се старае да направи точно обратното.
12. Често не за възрастта си е несговорчив (проявява инат).
13. Приема себе си като самостоятелен (а) и решителен (а) и така се държи.
14. Обича да бъде първи (а), да командва, да подчинява другите.
15. Неуспехите предизвикват в него (нея) силно раздразнение и желание да се намерят други виновни.
16. С лекота влиза в спорове, дори прибягва към физическа саморазправа.
17. Старае се да общува с деца, които са на възраст по-малки и физически по-слаби от него (нея).
18. Не са редки при него (нея) пристъпите на мрачна раздразнителност.
19. Не се съобразява с връстниците си и не отстъпва. Не е склонен (а) да предоставя свои неща (предмети) на другите, както и да ги поделя с другите, обратно – има склонност да присвоява и владее чужди неща.
20. Уверен (а) е, че е най-добрият (та) във всичко.
(4) Обработка на резултатите и интерпретация:
Всяко твърдение получило утвърдителен отговор – „да”, получава по 1 бал.
# от 15 до 20 бал – високо ниво на агресивност;
Анкетна карта. Въпросник № 4 – агресивно...
Анкетна карта. Въпросник № 5 – тормоз и...