Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.02.2017 08:59 - Проективна методика „Кинетична рисунка на семейството” (КРС) - втора част (Автори: Р.Бернс, С.Кауфман)
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 418 Коментари: 0 Гласове:
0



  Проективна методика „Кинетична рисунка на семейството” (КРС) - втора част

(Автори: Р.Бернс, С.Кауфман)  

3. Бланка за регистрация на резултатите от „КРС”
Име и фамилия на детето ________________________
Дата на раждане ________________

Дата на тестиране _______________

Сума от баловете по симптомокомплексни блокове:

Благоприятна семейна ситуация                – ______ бал;

Тревожност                                                   – ______ бал;

Конфликтност в семейството                      – ______ бал;

Чувство за непълноценност                        – ______ бал;

Враждебност в семейните ситуации          – ______ бал;

Анализ на резултатите от рисунката и проведената беседа:

_____________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

  Забележка: Представяме Ви един пример: Красимир, 5-годишен, расте в неблагополучно семейство: бащата е зависим от алкохола и често оскърбява съпругата си в присъствието на момчето. По време на занятие по изобразително изкуство в детската градина, Краси изобразява на рисунка некрасиво лице на човек. На въпроса на педагога: „Кой е това?”, момчето не казва, че това е баща му, а уклончиво заявява, че това е хулиганин, бандит и е добавил „Не е хубаво да се пие”. Отговор: Децата в периода на 5-6 годишна възраст обичат да изобразяват на своите рисунки членовете на семейството си.  В тази възраст те вече добре осъзнават вътрешно-семейните отношения; ориентирани са за това, кой ги обича повече или по-малко; знаят кок как реагира, когато допускат грешки; имат предпочитания в общуването с определени членове на семейството, а от други се боят и са физически или емоционално дистанцирани. Принцип е, детето да изобразява на рисунката си като първа фигура (или една от първите) този човек, който за него е най-значим (най-силно е привързан към него) и обикновено той е и най-голям на ръст (заема по-голяма част от рисунката, в сравнение останалите). Освен това детето се намира в непосредствена близост до този човек (понякога авторът може да е залепен или да се държи за значимият друг). Когато детето расте в неблагополучно семейство (както при примера), този член на семейството, който представлява заплаха за детето, не е харесван, не е обичан от него, обикновено се рисува по-малък, некрасив, с липсващи елементи във фигурата, отделен от другите или отдалечен от автора. В примера интерес представлява факта, че детето не признава чия е некрасивата фигура, то просто ни казва: „Не е хубаво да се пие. Това плаши децата”.

 

Когато детето изпълнява подобна задача в учебното заведение, педагозите са длъжни да проведат последваща беседа с него (рисунката не е достатъчна!).  Не бива да се забравя, че децата в предучилищна възраст са много внимателни на чуждото мнение по отношение на родителите си. За детето родителите по презумпция са добри, независимо, че понякога вършат недобри неща. 

 




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 1279639
Постинги: 1485
Коментари: 116
Гласове: 1097
Архив
Календар
«  Април, 2018  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30