Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.02.2017 17:42 - Семейна психодиагностика. Експресна диагностика на родителски компетенции. Тест „Тип семейно състояние”
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 1144 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 25.02.2017 17:43


 +

Семейна психодиагностика.

Експресна диагностика на родителски компетенции.

Тест „Тип семейно състояние”

 

Инструкция: Прочетете внимателно предложените Ви твърдения. Това е тест, чрез който ще изразите самочувствието си във Вашето семейство. Ако сте съгласен (а), отбележете в бланката съответния номер на твърдението с кръгче, а ако не сте съгласен 9а) – зачертайте с кръст. Ако изборът Ви е затруднен, поставете въпросителен знак. Старайте се да отговаряте искрено.

Въпросник

1. Зная, че членовете на семейството ми често са недоволни от мен.

2. Чувствам, че каквото и да направя, нищо не би се променило.

3. Не съм в състояние да направя много неща в семейството.

4. Така се случва, че винаги аз се оказвам виновен (а) за това, което се случва в семейството ми.

5. Често се чувствам безпомощен (а).

6. В къщи често се изнервям

7. Когато се завръщам в къщи, се чувствам неудобно и неловко.

8. Някои членове на семейството ми ме приемат за недостатъчно умен.

9. През цялото време когато съм в къщи,  все от нещо и заради нещо страдам.

10.Често чувствам върху себе си критичните погледи на другите от семейството ми.

11. Връщайки се в къщи, непрекъснато се тревожа, че не що се е случило в мое отсъствие.

12. Имам постоянното усещане, че трябва да правя още много неща в къщи.

13. Нерядко се чувствам излишен (а) в семейството.

14.  Положението в къщи е такова, че ни се иска просто да вдигна ръце от всичко.

15. В къщи ми се налага постоянно да се сдържам за нещо.

16. Мисля, че ако изведнъж изчезна, никой в къщи няма да забележи това.

17. Когато се връщам в къщи си мисля какво трябва да свърша, а се оказва винаги съвсем друго.

18. Когато започна да се замислям за семейните неща винаги се вълнувам

19. Някои от членовете на семейството ми ме злепоставят пред приятели и познати.

20. Често се случва така, че уж правя нещо хубаво и добро, а то се оказва, че точно обратното.

21. Много от членовете на семейството ми не ми харесват, но аз се старая да не го показвам.

Бланка за отговори

Тестът включва 4-ри скали, като всяка скала включва определен брой твърдения. Всяко едно твърдение което е получило утвърдителен отговор „да” се оценява с 1 бал. Скалите имат диагностично значение само ако са над  нормата.

=  „В’” – чувство за вина: 1  4  7  10  13  16  19; норма до 5 бала;

= „Т” – тревожност: 2  5  8  11  14  17  20; норма до 5 бала;

= „Н” – нервнопсихично напрежение: 3  6  9  12  15  18  21; норма до 6 бала;

= „С” – обща семейна тревожност: изчислява се от сбора на трите скали; норма над 14 бала.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3870232
Постинги: 2190
Коментари: 116
Гласове: 1325
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930