2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. deathmetalverses
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. bojil
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. mimogarcia
9. bateico
10. sekirata
Анкета за диагностика възприятието на ученика за колектива (групата, класа) - втора част
ТЕСТОВА БЛАНКА
Име: ……………………………………………………………………………….., клас, ……, дата на изследването…………………г.
Инструкция: Ние провеждаме специално изследване с цел подобряване организацията на учебния процес. Вашите отговори на въпросите от анкетната карта ще ни помогнат в това отношение. Предлагаме ви 14 съждения, всяко от които има по три алтернативни отговора, обозначени с А, Б, В. От тези отговори Вие трябва да изберете един, който най-точно изразява Вашата гледна точка и да го обградите с кръгче. Помнете, че няма „правилни” и „неправилни” отговори. На всеки въпрос трябва да бъде даден отговор.
1. За добри партньори в класа аз считам тези, които:
А – знаят повече, отколкото аз;
Б – стремят се всички въпроси да решават общо;
В – не отвличат вниманието на преподавателя.
2. Добри преподаватели са тези, които:
А – използват индивидуален подход;
Б –създават условия за помощ от страна на други;
В – създават в класа атмосфера, при която никой не се страхува да се изкаже;
3. Аз се радвам, когато съучениците ми:
А – знаят повече от мен и могат да ми помогнат;
Б – могат самостоятелно, без да пречат на другите да постигнат успехи;
В – помагат на другите, когато им се отдаде случай;
4. Повече ми харесва, когато в класа:
А – никой не ми помага;
Б – не ми пречат при изпълнение на задачите;
В – останалите са по-слабо подготвени от мен;
5. Струва ми се, че аз съм способен да направя много, когато:
А – мога да получа помощ и подкрепа от страна на другите;
Б – моите усилия са достатъчно оценени от другите;
В –мога да проявя инициатива и да съм полезен за всички;
6. Харесва ми клас, в който:
А – всеки е заинтересован от положителните резултати на всички;
Б – всеки е зает със своите задачи и не пречи на другите;
В – всеки може да използва другите за разрешаване на свои задачи;
7. Учениците оценяват като най-лоши тези преподаватели, които:
А – създават дух на конкуренция между учениците;
Б – не отделят достатъчно внимание;
В – не създават условия, за да може класа да им помага;
8. Най-голямо удовлетворение от живота дават:
А – възможност да работиш, когато никой не ти пречи;
Б – възможност да получиш нова информация от други хора;
В – възможност да направиш нещо полезно за други хора;
9. Основната роля на училището трябва да се изразява в:
А – възпитание на учениците за формиране чувство за дълг към другите;
Б– подготовка за приспособяване към самостоятелен живот;
В – подготовка на хора, умеещи да извличат помощ от общуването с другите;
10. Ако класа ми има някакъв проблем, то аз:
А – предпочитам, другите да го разрешат;
Б – предпочитам да работя самостоятелно, без да разчитам на другите по решаване на проблема;
В – предпочитам да внеса своя принос при решаване на общия проблем;
11. Най-добре от всички бих се учил, ако преподавателите:
А – имат към мен индивидуален подход;
Б – създават условия за да получавам помощ от другите;
В – поощряват инициативата на учащите се, насочена към постигане на общ успех;
12. Няма нищо по-лошо от случай, при който:
А – да не си в състояние самостоятелно да постигнеш успех;
Б – да чувстваш, че не си нужен на класа;
В – да не ти помагат другите;
13. Най-много от всичко ценя:
А – личния успех, за който имат принос и моите съученици;
Б – общия успех, в който имам и аз заслуга;
В – успех, който е постигнат с цената на собствени усилия;
14. Бих искал:
А – да уча в клас, в който организацията и методите на работа са съвместни;
Б – да работя индивидуално с преподавател;
В – да уча в клас, в който всички са компетентни;
Методика „Есе”
Въпросник“Моят клас“ (междуличностни отн...