2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. getmans1
14. apollon
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. bojil
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. djani
8. metaloobrabotka
9. iw69
10. rosiela
Методика „Профил” – карта на интересите (модификация на Г.В.Резапкина) Цел: Изследване професионалните интереси на учениците Инструкция: „Представяме Ви 39 въпроса, отнасящи се до Вашето отношение към различни направления на дейност. Допада ли Ви това, което е описано във въпроса? Ако сте съгласен, поставете в бланката за отговори към въпроса знак „плюс (+), ако не сте съгласен – минус (-).” Тестови материал 1. Да научавам за открития в областта на физиката и математиката. 2. Да гледам телевизионни предавания за растения и животни. 3. Да разучавам устройството на електроприбори. 4. Да чета научно-популярна техническа литература. 5. Да гледам телевизионни предавания за хората от различни страни. 6. Да посещавам изложби, концерти, спектакли. 7. Да обсъждам и анализирам събития в страната и зад граница. 8. Да гледам телевизионни предавания за работата на медицински сестри, лекари. 9. Да създавам уют и порядък в къщи. 10.Да чета книги и гледам филми за война, сражения, битки. 11.Да се занимавам с математически изчисления и компютри. 12.Да изучавам открития в областта на химията и биологията. 13.Да ремонтирам битови електроуреди. 14.Да посещавам технически изложби на машини, транспортна, строителна и друга техника. 15.Да правя на походи, екскурзии, да посещавам неизвестни места. 16.Да чета отзиви от статии, книги, филми, концерти. 17.Да извършвам определена обществена дейност. 18.Да обяснявам на съучениците учебния материал, да им помагам и съдействам при подготовката. 19.да се занимавам самостоятелно в домашното стопанство. 20.Да спазвам режим и водя здравословен живот. 21.Да се запознавам с факти и новооткрития в областта на физиката, астрономията, геологията. 22.Да се грижа за растения и животни. 23.Да се информирам в областта на електрониката и радиотехниката. 24.Да ремонтирам велосипеди, леки автомобили, селскостопански машини. 25.Да колекционирам камъни, минерали и други предмети, добити от земните недра. 26.Да си водя дневник, да пиша стихове, разкази, истории. 27.Да чета биографиите на велики политици, военачалници, книги по история. 28.Да играя с деца, да се грижа за по-малки деца, да им помагам за училище. 29.Да правя покупките за дома, да водя отчет на разходите. 30. Да чета и гледам предавания различни военизирани дейности и бойна техника. 31.Да се занимавам с физика и математика извън училищната програма. 32.Да наблюдавам, изучавам и обяснявам природни явления. 33.Да събирам и ремонтирам компютри. 34.Да изготвям чертежи, схеми, графики, в това число на компютър. 35.Да чета, гледам предавания (или да участвам) в географски, археологически, геологически експедиции. 36.Да разказвам на приятелите си прочетени книги, гледани филми и спектакли. 37.Да следя политическия живот в страната. 38.Да се грижа за малки деца, когато са болни. 40.Да търся възможности и начини за печелене на пари. Ключ и обработка на резултатите
Сфера на интересите |
№ Въпроси |
||||
Физика и математика |
1 |
11 |
21 |
31 |
41 |
Химия и биология |
2 |
12 |
22 |
32 |
42 |
Радиотехника и електроника |
3 |
13 |
23 |
33 |
43 |
Механика и конструиране |
4 |
14 |
24 |
34 |
44 |
География и геология |
5 |
15 |
25 |
35 |
45 |
Литература и изкуство |
6 |
16 |
26 |
36 |
46 |
История и политика |
7 |
17 |
27 |
37 |
47 |
Педагогика и медицина |
8 |
18 |
28 |
38 |
48 |
Предприемачество и домакинство |
9 |
19 |
29 |
39 |
49 |
Спорт и военно дело |
10 |
20 |
30 |
40 |
50 |
Изчислява се броя на положителните отговори по всяка сфера. Колкото са повече плюсовете, толкова са по-изразени интересите в тази сфера. При 5 бала е налице ярко изразен интерес към предмета или вида дейност. Разбира се това е необходимо, но не е достатъчно условия за избор или ориентация към професия. Друго важно условия са способностите и професионално-важните качества на изследваното лице.
Ако сумата от баловете в нито в една сфера не превишава 3 бала, то се приема, че професионалните интереси в тази сфера са слабо изразени.