2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. deathmetalverses
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
Методика „Тайнствено писмо”
(диагностика на познавателна активност)
Методиката е предназначена за диагностика на познавателната активност на ученици от 1 до 4 кл. (7-10г.) Може да се прилага в група и индивидуално. При това, колкото в по-висок клас са учениците, толкова е по-сложно писмото.
Инструкция при групово прилагане: „Знаете ли, че е пристигнало тайнствено писмо в класа, но не знаем от кой е. Авторът е приложил шифър за да можем да го прочетем. Ето, вижте тук долу (показва се на учениците).
Съдържанието на урока може да бъде абстрактно или да е свързано с определен урок. То не бива да е голямо по обем – 2-3 изречения и подпис, а в качеството на шифър се използва обикновена система за кодиране, в която всяка буква се кодира с определена цифра
На всеки ученик се предоставя лист с „Тайнственото писмо”. Под ръководството на експериментатора учениците разшифроват първата дума. Разшифрованите думи се записват на лист. След 5 мин. работа експериментаторът предлага на друга група деца (желаещи) да разберат от кого е писмото. Тези, които не желаят могат да продължат работата си над писмото, да го завършат и след това да излязат навън. След почивката, преди началото на следващия урок, учениците предават своите „дешифрирани писма”
Интерпретация на резултатите
Високо ниво на познавателна активност – цялостно разшифроване на писмото
Умерено ниво – бързо са започнали да разшифроват, но не са завършили работата си.
Ниско ниво – не е започнато да се работи по писмото.
Стимулен материал
АКО ДЕТЕТО ЖИВЕЕ В ДУХ НА КРИТИЧНОСТ, ТО СЕ УЧИ ДА ОБВИНЯВА. АКО ДЕТЕТО ЖИВЕЕ ВЪВ ВРАЖДЕБНО …
Дорис Нолти
Невропсихологическа диагностика в детска...
Методика за оценка устойчивостта на вним...