Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.03.2017 09:00 - Тестова батерия „Способност за обучение” на Вицлак - трета част
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 618 Коментари: 0 Гласове:
0



 Тестова батерия „Способност за обучение” на Вицлак - трета част

Девета  задача: „Разместване на фигури” 

Материали: използват се 3 контурни картички с рисунки на кръг, триъгълник, квадрат;  9 цветни изрязани геометрични фигури: кръгове, триъгълници, квадрати.

image

1 част: Детето се пита, като му се показва картичката: „Какво е нарисувано тук?” Допустимо е вместо „квадрат”, то да каже „правоъгълник” или „четириъгълник”. Ако детето не знае да назове фигурата, то изследователя я назовава: „Това е …..” или „Тази фигура е ….”

Оценка на задачата: За всеки правилен отговор се поставя по 1 бал.

2 част:  След това детето се пита: „Как мислиш, защо триъгълника се нарича триъгълник, четириъгълника – четириъгълник, а кръга – кръг”.

Правилни отговори: Триъгълника има три ъгъла, четириъгълника – четири ъгъла, а кръга е кръгъл.

Оценка на задачата: За всеки правилен отговор се поставя по 1 бал.

3 част:  Пред ученика се поставят в разбъркан ред 9 изрязани фигури  и отделно се поставят трите контурни картички с рисунки на квадрат, триъгълник и кръг, които са на един шаблон (не се изрязват).

От ученика се иска да класифицира отделните цветни фигури, като ги постави върху шаблона със съответстващите ги контурни фигури.

Инструкция:”Ето тук има триъгълник, тук квадрат, а тук – кръг. Събери и постави тук (показва се първо квадрата) всички четириъгълници, тук (показва се триъгълника) – всички триъгълници, а тук (показва се кръга) – всички кръгове.

Оценка на задачата: За всека правилно събрана купчинка от фигури се дава 1 бал.

 

Десета  задача: „Сравняване на картинки”  

Материали: Четири двойки картинки за сравняване.

image

image

image

image

imageimage
image
image

 

Последователно се подават на детето всяка от четирите двойки и се пита: „Как мислиш, защо тази картинка (показва се) изглежда различно от тази (показва се другата от двойката)”. При затруднение на детето, психологът му помага: „Какво на тази картинка е различно от другата?  Какво е нарисувано тук и какво тук (показва се картинката)?”

Оценка на задачата: Оценява се всяка двойка по отделно. Максимален бал за четирите картинки – 8 бала.

= 2 бала – правилно решение без помощ;

= 1 бал – правилно решение с помощ;

= 0 бал – няма решение




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 1409252
Постинги: 1584
Коментари: 116
Гласове: 1114
Архив
Календар
«  Септември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930