Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.03.2017 08:30 - Тестова батерия „Способност за обучение” на Вицлак - втора част
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 181 Коментари: 0 Гласове:
0



 .

Тестова батерия „Способност за обучение” на Вицлак - втора част

Четвърта  задача: „Назоваване на предмети” 

Пред детето се поставя табло с 9 цветни отделни картинки, подредени една под друга три във ред и четири в колонка: ябълка, морков, роза, круша, лале, зеле, слънчоглед, вишна, карамфил.  След това на детето се предлага да назове всеки предмет. При отговор: „Това е цвете”, детето се моли да покаже кое точно. Ако детето посочи неправилен предмет, то психологът в края на задачата е длъжен да поправи тези грешки.

 

Оценяване на задачата: Всеки правилно посочен и назован предмет получава по 1 бал.
image

Пета  задача: „Процес на смятане” 

Използва се стимулния материал от четвъртата задача. Детето се пита: „Кажи сега, колко на брой предмета има на картинката”. Ако детето се затруднява в отговора или дава погрешен отговор, психологът му подсказва: „Можеш ли да броиш? Изброй ги едно по едно на глас”. След това, при необходимост може да се предложи още едно изброяване.

Оценяване на задачата:

·                     5 бала – изчислява без моторни компоненти (например, смятане на пръсти);

·                     4 бала – изчислява чрез беззвучно проговаряне (движение на устни);

·                     3 бала – изчислява шепнешком, възможни са кимвания с глава;

·                     2 бала – изчислява и показва с палец картинките, като не ги докосва;

·                     1 бал – изчислява, като докосва с палец картинките или ги премества;

·                     0 бал – отказва да отговори.

 

Шеста  задача: „Ред за броене” 

След справяне с петте задачи, изследователят предлага на детето: „А сега брой до колкото можеш”. Ако детето не разбере задачата, изследователят му помага: „1, 2, 3 …”.  След това отново се предлага на детето да брои от самото начало.  При прекъсване на броенето изследователят казва: „Правилно, а кое е следващото число?”. Не е необходимо броене повече от 22.

Оценяване на задачата: В качеството на оценка се записва числото, до което детето е стигнало.


Седма  задача: „Класификация на предмети” 

Използва се същото табло, както при четвърта и пета задача. Пред детето се поставя табло с три кошници и се дава следната инструкция: „Тук пред теб на листа има три кошници. Тази е за плодове  (показва се), тази за зеленчуци (показва се), а тази за цветя (показва се). Събери моля те, тук всички плодове, тук всички зеленчуци, а тук всички цветя (съответните кошнички се посочват)”.

Оценяване на задачата: За всеки правилно класифициран предмет се поставя по 1 бал. 

image
image
image


Осма  задача: „Възприятие за количество” 

Включва две части.

1 част: Материалите от седмата задача се намират на масата в последната позиция. Кошничката със цветя се закрива с бял лист и се пита: „Кажи сега, според теб колко предмета има тук?” Ако детето не отговори правилно, психологът му помага:

Първа помощ: Предметите се изваждат от кошничката (откриват се) и се разполагат в една редица,  но между плодовете и зеленчуците се оставя разстояние. Пита се: „Колко са предметите?”

Втора помощ: Премахва се дистанцията между плодовете и зеленчуците, като се плъзгат по масата и се пита: „Колко са предметите?”. Ако детето се затруднява, психологът моли да ги изброи.

2 част: След това същото се прави по отношение на трите кошнички, т.е. пита се колко са всичките предмети в кошничките, при същата система за оказване на помощ.

Оценяване на задачата:

Правилните, самостоятелни отговори се оценяват с по 3 бала за всяка част от задачата, т.е. максималния бал е 6 бала. За всеки вид помощ се изважда по 1 бал, т.е. колкото повече се помага, толкова по-малка е сумата балове. Отсъствието на решение или неверен резултат получава 0 бал. 




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 1208759
Постинги: 1460
Коментари: 116
Гласове: 1084
Архив
Календар
«  Януари, 2018  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031