Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.03 08:00 - Психодиагностика.Методика за изследване на тип мислене на Г. Резапкин
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 98 Коментари: 0 Гласове:
0



 .

Методика за изследване на тип мислене на Г. Резапкин

 

                Инструкция: „При всеки човек доминира определен тип мислене. Този въпросник има за цел, да определи Вашия тип мислене. Ако сте съгласни с твърденията и те се отнасят за Вас, поставете в бланката знак „+”, ако не сте съгласен – знак „-„

               

1.    По-лесно ми е да направя нещо, отколкото да обяснявам на някой друг да го направи.

2.    Би ми било интересно и бих могъл да съставям компютърни програми.

3.    Обичам да чета книги.

4.    Харесва ми живописта, скулптурата, архитектурата.

5.    Дори когато отлагам някаква задача се старая да я изпълня по-късно добре.

6.    Разбирам добре, когато ми обясняват рисунки, схеми, предмети.

7.    Обичам да играя на шах.

8.    С лекота излагам своите мисли както в устна, така и в писмена форма.

9.    Когато чета книга, аз ясно си представям героите и събитията.

10.  Предпочитам аз самия да планирам работата си.

11.  харесва ми всичко да правя с ръцете си.

12.  В детството си съм създавал шифър, за да кореспондирам с писма до мои приятели.

13.  Придавам огромно значение на казаните от другите думи.

14.  Познатите мелодии предизвикват у мен зрителни картини.

15.  Разнообразните увлечения правят живота на човек богат и ярък.

16.  При решаването на задачи с лекота прилагам метода проба и грешка.

17.  Интересно ми е да разбера природата на физическите явления.

18.  Интересна ми е работата на водещите на ЪВ-програми и радиожурналисти.

19.  Лесно мога да си представя животно, което не се среща в природата.

20.  Повече ми харесва процеса на дейност, отколкото крайния резултат от нея.

21.  В детството си с интерес и лекота съм сглобявал конструктори от детайли.

22.  Предпочитам точните науки (математика, физика).

23.  Възхищавам се от точността и дълбочината на някои стихове.

24.  Познатите аромати предизвикват у мен спомени за минали събития.

25.  Не бих искал да подчинявам живота си на определена система.

26.  Когато слушам музика ми се ще да затанцувам.

27.  Разбирам красотата на математическите формули.

28.  Лесно ми е да говоря пред голяма аудитория.

29.  Харесва ми да посещавам изложби, театри, концерти.

30.  Съмнявам се дори в това, което за другите е очевидно.

31.  Обичам да се занимавам с нещо, което правя с ръцете си, да майсторя.

32.  Би ми било много интересно да разшифровам древни текстове.

33.  С лекота и удоволствие усвоявам граматическите конструкции на езика.

34.  За мен красотата е по-важна от ползата от нея.

35.  Не обичам да преминавам по един и същ път.

36.  Истина е само това, което можеш да пипнеш или направиш с ръка

37.  Лесно ми е да запомням формули, символи, условни обозначения.

38.  Приятелите ми обичат да слушат това, което им разказвам.

39.  С лекота мога да си представя в образи съдържанието на разказ или филм.

40.  Не мога да се успокоя, докато не доведа работата си до съвършено изпълнение.

Обработка на резултатите: Събират се всички плюсове отговори по всяка от петте колонки на тестовата бланка. Сумите се записват в долната част на колоната.

Всяка колона съответства на определен тип мислене. Количеството бал във всяка колона показва нивото на развитие на този тип мислене (0-2-ниска степен; 3-5-средна степен; 6-8 бала-висока степен)

Предметно–действено мислене (П–Д) е свойствено за хората на действието.  Те усвояват информацията чрез движението.  Обикновено те притежават добра координация на движенията. Това мислене е важно за спортисти, танцьори, артисти, хора на физическия труд.

Абстрактно-символно (А-С) – преобладава при физици, математици, теоретици, икономисти, програмисти, аналитици. Те могат да усвояват информация с помощта на математически кодове, символи, формули и операции. Благодарение на този тип мислене на основата на хипотези са направени много открития в областта на науките.

Словесно-логически (С-Л) – то отличава хората с ярко изразен вербален интелект (от лат. verbalis - словесен). Благодарение на  развитието на словесно-логическото мислене учени, преподаватели, преводачи, писатели, филолози, журналисти и пр. могат да формулират своите мисли и да ги пренасят до хората.  Този тип мислене е необходимо за ръководители, политици и обществени деятели.

Нагледно-образно (Н-О) – характерно за хората с художествена ориентация на ума, които могат да си представят това което е било и това, което ще бъде и това което никога не е били или никога не би станало – художници, поети, писатели, режисьори, архитекти, конструктури и пр.

Креативност (творчество) (К) – способност да се мисли съзидателно, творчески, да се намират нестандартни решения на задачи.  Това е рядко и незаменимо качество на мисленето, отличаващо талантливите хора във всяка сфера.

В чист вид мисленето се среща рядко. За много професии е необходимо съчетание от различни типове мислене. Такова мислене се нарича синтетично.

 image




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 1111104
Постинги: 1099
Коментари: 116
Гласове: 1046
Архив
Календар
«  Септември, 2017  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930