Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.03.2017 13:00 - Методика за диагностика ниво на емоционална напрегнатост за подрастващи ученици
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 997 Коментари: 0 Гласове:
0



 .

Методика за диагностика ниво на емоционална напрегнатост за подрастващи ученици

Цел:  Установяване нивото на емоционална напрегнатост при подрастващи-11-13 години.

Инструкция: „Предлагаме Ви 30 твърдения. Ако сте съгласни с тях, поставете знак „плюс” (+) в бланката за отговори към съответното номерче твърдение, а ако не сте съгласни – „минус” ( - ), а ако се затруднявате на отговорите, поставете знак „нула” ( 0 ).”

 Твърдения:

1.Трудно ми е да съсредоточавам вниманието си по време на час.

2.Отклоняването на учителя от основната тема на урока, силно ме разсейва.

3.Постоянно ме тревожат мисли за предстоящите контролни, тестове, изпити.

4.Понякога ми се струва, че моите знания по отделните предмети са незначителни.

5.Отчайвайки се при изпълнение на някаква училищна задача, аз обикновено се обезкуражавам.

6.Когато неуспявам да усвоя учебния материал, аз се чувствам неуверен в себе си.

7.Болезнено реагирам на всяка критика на учителя към мен.

8.Неочакваните въпроси на учителя ме объркват.

9.Силно ме безпокоят отношенията между съучениците ми в класа.

10.Аз съм отстъпчив човек и това се отразява зле на успехите ми.

11.С усилиe  се съсредоточавам върху определена задача и това ме дразни.

12.Независимо от увереността в своите знания, аз изпитвам страх преди урока или изпита.

13.Понякога ми се струва, че не мога да усвоя учебния материал и това ме плаши.

14.По време на отговор аз обикновено изпитвам силно смущение.

15.Възможните неуспехи на изпит ме тревожат силно.

16.По време на отговор в час или в началото на отговор ми се случва да заеквам.

17.Моето състояние много зависи от успешното изпълнение на учебния материал.

18.Аз често влизам в кавги с моите съученици, а впоследствие съжалявам за това.

19.Състоянието на класа и отношението на другите към мен, много влияят върху състоянието ми.

20.След кавга или спор, аз дълго не мога да се успокоя.

21.След трудна и продължителна работа над уроци или задачи, обикновено ме били глава.

22.Нищо не е в състояние да ми повлияе върху доброто разположение на духа.

23.Ненаписаните домашни работи и ненаучените уроци не ме вълнуват.

24.Не се вълнувам и не съм изпитвал сърцебиене преди отговори на въпрос по време на изпит, ако съм уверен в знанията си.

25.Аз обикновено съм сред първите, които завършват с писмената контролна работа или когато ставам да дам отговор по време на устен изпит, не мисля върху възможно допуснати грешки.

26.Обикновено не ми е нужно много време за да обмисля допълнителни и въпроси към учителя.

27.Подигравките или насмешките на съучениците, не влошават настроението ми.

28.Обикновено спя спокойно и не се измъчвам със сънища, дори ако в училище работите ми не вървят добре.

29.В класа си се чувствам леко, непринудено и приятно.

30.Лесно организирам графика за деня си и обикновено успявам да свърша всичко, което съм планирал.

Обработка на резултатите:

1.Изчислява се сбора от баловете на отговори „да” на първите 20 въпроса.

2.Изчислява се сбора от баловете на отговори „не” на въпроси от 21 до 30.

3.Изчисляват се сбора от баловете на отговори „не зная” по целия въпросник и се дели на две.

Получените три крайни резултата се сравняват с нормите за ниво на емоционална напрегнатост:

= от 0 до 10 бала  - ниско ниво;

= от 11 до 20 бала – средно ниво;

= от 21 до 30 бала – високо ниво.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3869823
Постинги: 2189
Коментари: 116
Гласове: 1325
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930