2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Методика за диагностика ниво на емоционална напрегнатост за подрастващи ученици
Цел: Установяване нивото на емоционална напрегнатост при подрастващи-11-13 години.
Инструкция: „Предлагаме Ви 30 твърдения. Ако сте съгласни с тях, поставете знак „плюс” (+) в бланката за отговори към съответното номерче твърдение, а ако не сте съгласни – „минус” ( - ), а ако се затруднявате на отговорите, поставете знак „нула” ( 0 ).”
Твърдения:
1.Трудно ми е да съсредоточавам вниманието си по време на час.
2.Отклоняването на учителя от основната тема на урока, силно ме разсейва.
3.Постоянно ме тревожат мисли за предстоящите контролни, тестове, изпити.
4.Понякога ми се струва, че моите знания по отделните предмети са незначителни.
5.Отчайвайки се при изпълнение на някаква училищна задача, аз обикновено се обезкуражавам.
6.Когато неуспявам да усвоя учебния материал, аз се чувствам неуверен в себе си.
7.Болезнено реагирам на всяка критика на учителя към мен.
8.Неочакваните въпроси на учителя ме объркват.
9.Силно ме безпокоят отношенията между съучениците ми в класа.
10.Аз съм отстъпчив човек и това се отразява зле на успехите ми.
11.С усилиe се съсредоточавам върху определена задача и това ме дразни.
12.Независимо от увереността в своите знания, аз изпитвам страх преди урока или изпита.
13.Понякога ми се струва, че не мога да усвоя учебния материал и това ме плаши.
14.По време на отговор аз обикновено изпитвам силно смущение.
15.Възможните неуспехи на изпит ме тревожат силно.
16.По време на отговор в час или в началото на отговор ми се случва да заеквам.
17.Моето състояние много зависи от успешното изпълнение на учебния материал.
18.Аз често влизам в кавги с моите съученици, а впоследствие съжалявам за това.
19.Състоянието на класа и отношението на другите към мен, много влияят върху състоянието ми.
20.След кавга или спор, аз дълго не мога да се успокоя.
21.След трудна и продължителна работа над уроци или задачи, обикновено ме били глава.
22.Нищо не е в състояние да ми повлияе върху доброто разположение на духа.
23.Ненаписаните домашни работи и ненаучените уроци не ме вълнуват.
24.Не се вълнувам и не съм изпитвал сърцебиене преди отговори на въпрос по време на изпит, ако съм уверен в знанията си.
25.Аз обикновено съм сред първите, които завършват с писмената контролна работа или когато ставам да дам отговор по време на устен изпит, не мисля върху възможно допуснати грешки.
26.Обикновено не ми е нужно много време за да обмисля допълнителни и въпроси към учителя.
27.Подигравките или насмешките на съучениците, не влошават настроението ми.
28.Обикновено спя спокойно и не се измъчвам със сънища, дори ако в училище работите ми не вървят добре.
29.В класа си се чувствам леко, непринудено и приятно.
30.Лесно организирам графика за деня си и обикновено успявам да свърша всичко, което съм планирал.
Обработка на резултатите:
1.Изчислява се сбора от баловете на отговори „да” на първите 20 въпроса.
2.Изчислява се сбора от баловете на отговори „не” на въпроси от 21 до 30.
3.Изчисляват се сбора от баловете на отговори „не зная” по целия въпросник и се дели на две.
Получените три крайни резултата се сравняват с нормите за ниво на емоционална напрегнатост:
= от 0 до 10 бала - ниско ниво;
= от 11 до 20 бала – средно ниво;
= от 21 до 30 бала – високо ниво.
Тест за диагностика на агресивно поведен...
Анкетна карта за физически, емоционални ...