Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.03.2017 12:30 - Тренинг емоционално лабилни, импулсивни и със затруднения в концентрацията на вниманието деца - втора част
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 1225 Коментари: 0 Гласове:
0



 .

Тренинг за емоционално лабилни, импулсивни и със затруднения в концентрацията на вниманието деца - втора част

7. „Баскетбол с шишарки”

Възраст: от 5 до 10 години

Цел: Усвояване на способности за контрол на движенията.

Стимулен материал: използват се набор от шишарки (на човек по 2-3 броя); 2 броя пластмасови кошчета – по едно за всяка група;

Форма:  групова или индивидуална

Ход на играта:  Групата се разделя на две подгрупи. Децата се строяват в две колони, като всеки получава по 3 шишарки. Кошчетата (баскетболен кош) се поставят да отдалечение 3-5 метра. От децата се иска за определено време да вкарат колкото се може повече шишарки в коша. Накрая се броят успешните голове и се обявява групата победител.


8. „Подслушване”

Възраст: от 5 до 10 години

Цел: Развитие на вниманието и умението за себеконтрол.

Форма:  групова

Ход на играта:  Децата сядат в кръг. Избират се (може и по желание) 4-5 деца, които получават задача по сигнал да тичат, скачат, пеят, викат в стаята. Останалите в кръга по същия сигнал започват оживен разговор помежду си. При втори сигнал „тичащите” бързо трябва да заемат местата си  и за време от 10 сек. да разберат колкото се може повече от това, което се говори в групата на седящите.  След това „бягащите” споделят това което са чули.


9. „Направи така”

Възраст: от 5 до 10 години

Цел: Развитие на мускулния контрол и умението за координация на движенията..

 

Стимулен материал:  Използват се картички, изобразяващи различни  телесни пози и дейности.

image

Форма:  групова

Ход на играта:  Водещият показва преди играта част от картичките на децата, а след това ги поставя на маса пред черната дъска. По негов сигнал децата трябва да станат и всеки да вземе по една картичка. При втори сигнал всеки за време от 10 сек. трябва да изобрази с тялото си тази поза, която е нарисувана на неговата картичка.  Например, ако на картичката има седящ човек – детето сяда на чина; ако човекът танцува – детето също танцува; ако човекът е с вдигнати нагоре ръце и един крак – детето прави същото.  След изтичане на времето, децата връщат картичките на бюрото. Играта може да се проведе няколко пъти.

 

10. „Малката птичка”

Възраст: от 4 до 8 години

Цел: Играта развива мускулния контрол.

Стимулен материал:  малка пухена играчка (птица)

Форма:  групово и индивидуално

Ход на играта:  Водещият предлага на детето да събере пред себе си двете си ръце във вид на гнездо и му подава малка пухена играчка (птичка или друго животно). След това дава следната инструкция: „ При теб е прелетяла птичка, тя е малка, нежна и беззащитна.  Тя толкова много се бои и иска да я гушнеш и милваш, да и кажеш хубави думи, да я успокоиш. Опитай да направиш това за нея.

Забележка: В следващ етап, по време на занятия при повишена активност в поведението на детето, водещият може само да напомни на ученика за необходимостта да успокои малката птичка. 


11. „Отговори на въпроса когато получиш сигнал”

Възраст: от 7 до 10 години

Цел: Играта развива умения за контрол на импулсивните действия.

Стимулен материал:  Списък от въпроси за участниците.

Форма:  групово и индивидуално

Ход на играта:  Децата са в кръг или на чиновете си. Водещият дава следната инструкция: „Деца, аз ще ви задавам прости и сложни въпроси. Вие имате право да отговаряте на тях само по моя команда „Говори!”. Нека да потренираме: „Кой сезон от годината сме в момента?”. Водещият изчаква 5-10 сек. и подава команда „Говори!”. След това продължава с други въпроси от типа:

o   „Какъв ден от седмицата сме днес?”

o   „Колко прави 2 плюс 2?”

o   „Как се казва училището в което учите?”

o   „Как е името на класния ви ръководител?”

o   „Колко на брой са джуджетата в приказката за Снежанка?”

o   „Колко дни има седмицата?”

o   „Как се нарича момчето – дете на майка си?” „А момичето – дете на бащата?”

o   „Самолетът излетя преди вертолетът. Кой излетя пръв?”

o   „Коя е първата буква от азбуката?”

o   „Как се нарича сестрата, която е по-голяма от своя брат?”

o   „Колко месеца има една година?”

o   „В кой клас сте?”

o   „Колко прави 5 и 5?”

o   „Как се нарича горското животно, което има дълги уши и бяга бързо?”

o   „Кое е това горско животно, което ръмжи, има дебел кожен кожух и му казват „Баба …?”, А това, на което му казват „Кумчо …?”

По време на играта водещият обръща внимание на поведението на децата с подчертана импулсивност на реакциите.  Освен това, по време на играта се съблюдава правилото децата да правят заявка за отговор само с вдигане на ръка и да отговаря само това дете, което е било посочено.

Забележка: За повишаване на мотивацията за участие и създаване на състезателна атмосфера, могат да се образуват две групи и всяка допусната грешка да се отчита като наказателна точка. В края на играта се излъчва победител.

 

12. „Брауново движение”

Възраст: от 5 до 12 години

Цел: Играта е насочена към развитие свойството разпределение на вниманието.

Стимулен материал:  набор от топки за тенис на маса (около 10 броя)

Форма:  групово

Ход на играта:  Децата са подредени в кръг. Водещият пуска една топка за тенис на маса в центъра на кръга и дава инструкция: „От вас се иска да си подавате тази топка от човек на човек, като използвате ръце и крака, но така че тя да не напуска очертанията на кръга. Всяко напускане на очертанията се води за наказателна точка”. След първата топка водещият последователно въвежда в играта още и още топки, докато децата не допуснат грешка или определя време за игра и се броят допуснатите грешки. За създаване на състезателна атмосфера могат да бъдат оформени две групи, които да се съревновават.


13. „Шапка моя триъгълна”

Възраст: от 7 до 15 години

Цел: Играта помага за развитие на волевото внимание и концентрацията, способностите за осъзнаване от детето на своето тяло, развитие на умения за контрол на движенията и цялостното поведение.

Форма:  групово

Ход на играта:  Децата седят в кръг. Водещият дава инструкцията за правилата на играта.  Всеки един от кръга трябва да каже фразата: „Шапка моя триъгълна, триъгълна моя шапка. А ако не е триъгълна, значи не е моя шапка”.  При второто завъртане, децата трябва да заменят думата „шапка” с ръкопляскане”, при третото завъртане думата „моя” с вдигане нагоре на двете ръце. Така при всяко едно завъртане по една дума от фразата се заменя с някакво движение.

Забележка: Ако фразата е трудна за запомняне, водещият може да я съкрати.


14. „Весела игра със звънче”

Възраст: от 7 до 15 години

Цел: Развитие на слуховото възприятие и слухова ориентация. 

Стимулен материал: звънче и превръзка за очи.

Форма:  групово

Ход на играта:  Децата заемат местата си в кръг, държейки ръцете си зад гърба.  Един от участниците застава в средата с вързани очи. Водещият дава на някое дете от кръга звънче и по негова команда то започва да звъни. Детето, намиращо се в средата трябва да се ориентира за посоката на звънене и да установи у кого е звънчето. След това  подава сигнал с вдигане на ръка, че е готово, водещият сваля превръзката на очите и детето прави избор за притежател на звънчето.


15. „Морски вълни”

Възраст: от 7 до 10 години

Цел: Развитие на свойството за превключване на вниманието от един към друг вид дейност и снижаване на мускулното напрежение.  

Форма:  групово

Ход на играта:  Децата се намират на чиновете си. Водещият обяснява правилата на играта, като дава следната инструкция: „При моя команда „Лед!” – всички замират на своите места. Когато подам команда „Вълни!”, тези които стоят на първия чин стават прави. След 2-3 сек. стават прави и тези от втория чин, след 2 сек. – тези от третия и така докато целия клас застанат прави. Когато всички се изправят целия клас трябва да започне да ръкопляска.

Втората част на играта е по-динамична, като при сигнал „Буря!” децата започват да стават по двойки и чинове без да изчакват 2-3 минути. 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3871001
Постинги: 2190
Коментари: 116
Гласове: 1326
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930