Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.03 07:00 - Как да бъдете в добри отношения с учителите на вашето дете?(препоръки за родители на деца със синдром на хиперактивност и дефицит на вниманието)
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 168 Коментари: 0 Гласове:
0



 .

Как да бъдете в добри отношения с учителите на вашето дете?

(препоръки за родители на деца със синдром на хиперактивност и дефицит на вниманието)

 

По материали от статията: 

How to Have a Good Relationship with Your Child's Teacher 


                Учителите са най-важните хора за образованието на вашето дете.  От тях най-вече зависи, дали вашето дете ще бъде щастливо в училище. Учителите са тези, с които детето прекарва времето си в училищната среда. Сътрудничеството между родители и учители е извънредно важно за двете страни, за да се осигури добра училищна среда за всяко дете.

Повечето от учителите приветстват участието на родителите и с желание биха изслушали тяхното мнение.  Голяма част от тях споделят, че имат повече стимули да обучават и работят с тези деца, чийто родители активно участват в учебния и възпитателен процес, отколкото с тези деца, чийто родители са безразлични. Ако учителят не е проявил инициатива и не е показал желание да участвате в този процес, то е необходимо вие да направите първата стъпка като изградите позитивни взаимоотношения с него. Похвалете учителя за това, което той прави добре и постига успехи с детето ви, поддържайте с него връзка чрез и-мейл, периодични посещения в класа, участие в родителски събрания и пр.

Помнете: вие имате право да участвате в тези процеси, но това участие задължително трябва да бъде конструктивно. С учителите трябва постоянно и регулярно да поддържате връзка, а не да се срещате 1-2 пъти в годината.  За да се случи това, вие може да се придържате към следния списък от задачи:

1.Съставете списък на това, което искате да обсъдите с учителите.

2.Когато е уместно, похвалете учителя за това, което ви харесва. Например, „Господин Браун, ние сме Ви благодарни, че Вие се занимавате допълнително с Джони и повлиявате положително неговото поведение. Ние наистина виждаме резултатите от Вашата работа.“

3.Ако имате проблем, тогава го обсъдете с учителя. Не обобщавайте. Никога не казвайте на учителя: „Вие не се занимавате с моето дете. Тази година ще бъде принуден да повтори“. Вместо това, кажете: „Програмата по математика ми се струва, че не е подходяща за Джони. Може ли някак си да бъде променена и адаптирана за неговите потребности?“

4.Съсредоточете се върху вашето дете, а не върху недостатъците на учителя. Например, обяснете конкретно, как и защо определени способи за корекция на поведението не са подходящи за детето и  вместо да се оплаквате от неправилното водене на дейността по промяна на поведението му.

5.В зависимост от възможностите си може да предложите помощ в класа. Решете заедно с учителя, дали е целесъобразно да окажете такава помощ по време на занятията.

6.Сближете се с учителя, за да можете ‚трудните“ въпроси да обсъждате открито, спокойно, с доверие и без заплахи.

7.Изразете готовност да отделите време и предложете своите умения и знания в помощ на класа. Например, когато е възможно и необходимо бихте да подкрепите учителя с пряко или косвено участие – да помогнете при провеждане на практически занятия; при съпровождане на учениците вън от училището; при изготвяне на  интерактивни материали за определен урок или осигуряване на технически средства и пр.

8.Когато подадете молба или направите предложение, дайте на учителя ясно да разбере, как точно трябва да се реализира това което искате. Съпровождайте вашите молби с благодарствени писма.

9.Посещавайте всички родителски събрания.

Източник: http://adhd-kids.narod.ru/articles_parents.html





Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 1069879
Постинги: 1098
Коментари: 116
Гласове: 1040
Архив
Календар
«  Май, 2017  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031