2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. vidima
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Препоръки към учителите за работа с хиперактивни деца
1.Въведете знакова система за оценяване. Възнаграждавайте успехите и доброто поведение. Не се скъпете да похвалите детето, ако то успешно се е справило дори с минимално по обем задание.
2.Променете режима на урока – предоставяйте минутка за активен отдих, съпроводен с леки физически упражнения и релаксация.
3.В класната стая е препоръчително да има минимално количество отвличащи вниманието предмети. Разписанието на занятията трябва да бъде постоянно, тъй като децата със синдрома често го забравят за него.
4.Работата с хиперактивните деца следва да се води индивидуално. Оптималното място на хиперактивното дете е в централната част на стаята, срещу дъската. Той винаги трябва да бъде пред погледа на учителя. То трябва да има възможност да се обръща бързо към учителя за помощ в случай на затруднение.
5.Насочвайте енергията и ентусиазма на хиперактивното дете в полезно русло – по време на урока го помолете да изчисти дъската, да събере тетрадките,да ви асистира и пр.
6.Управлявайте проблемното поведение на детето, като повишавате мотивацията му за участие, като въвеждате игри и съревнования. Избягвайте монотонни задачи и поставяйте акцент върху творчески и развиващи задания. Препоръчва се честа смяна на упражненията с неголям брой въпроси.
7.През определен отрязък от време давайте на детето само една задача. Ако все пак ученикът трябва да реши повече задачи, то предложете и насочвайте дейността му това да стане в определен порядък и периодически контролирайте работата по всяка част, внасяйки необходимите корекции.
8.Давайте задачи в съответствие с работния темп и способностите на ученика. Избягвайте завишаване или занижаване на изискванията към детето.
9.Създавайте ситуация, при която хиперактивното дете да може да изяви силните си страни. Научете го как по-добре да използва тези свои качества за да компенсира дефицитите си. Препоръчително е да бъде „възпроизведен“ в класен експерт по определена дейност или в определени знания.
10.Съвместно с училищния психолог помагайте на детето да се адаптира в условията на училището и класния колектив – възпитавайте в него навици за учебна работа в екип, обучавайте го на приемливите социални норми на общуване и развивайте такива навици.
Източник: Материалът е взет от сайта "Наши невнимательные гиперактивные дети" – http://adhd-kids.narod.ru.
Тренинг емоционално лабилни, импулсивни ...
Как да определите, дали детето има трудн...