Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.03.2017 18:00 - Програма - тренинг за ученици на тема „Толерантност” – двадесет и втора част
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 356 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 .

Програма - тренинг за ученици на тема „Толерантност” – двадесет и втора  част

Приложение 4

Тест за изследване нивото на развитие на толерантност/интолерантност 

Име, фамилия: …………………………………………

клас ……………………

дата ……………………………

 

Инструкция: „Моля, прочетете посочените по-долу твърдения  и определете доколко сте съгласен  или несъгласен с тях.  Оценете Вашето съгласие или несъгласие по следния начин:

++    – напълно съм съгласен;

+      – до някъде съм съгласен (по-скоро „да”, отколкото „не”)

0 – нито „да”, нито „не” (нямам мнение)

-          (минус) – слабо несъгласие (по-скоро „не”, отколкото „да”)

                  - -     (два минуса) – напълно несъгласие

                Постарайте се да бъдете искрен. Символите записвайте пред номерчето на всяко твърдение.

                Въпросник

                1.   Група, в която има много различни мнения, не може дълго да просъществува.

2.  Цивилизованите държави, не бива да помагат на изоставащите, нега те сами да решават проблемите си.

3.  Добре е, че по принцип малцинството има права да критикува решенията на мнозинството.

4. Децата на богатите не бива да имат права, да учат в различни от другите деца училища, дори и със собствените си пари.

5. Би било правилно, децата на другите етноси и чужденците, да учат в специални за тях училища, за да се ограничат контактите им с другите.

6.   Младите хора с дълги бради и коси са неприятна гледка за всички.

7.  Различните етнически групи в нашата страна, трябва да имат право, без да искат разрешение от официалната власт, да приемат свои закони, свързани с техните обичаи и традиции.

8.   Всички скитници и просяци трябва да бъдат накарани със сила да се трудят.

9.   Хората не са еднакви: някои са по-добри от останалите

10. Не е справедливо чернокожите от Африка, да стават ръководители на белокожи от Европа или Америка.

11. Външният вид на хората с черен цвят на хората се отклонява в някои отношения от нормите.

12.Източниците на съвременния тероризъм се крият в ислямската култура.

13.Да се инвестира в районите (гетата), в които живеят бедните (роми, имигранти) са ненужно похарчени пари.

14. Циганите са точно толкова полезни на обществото, както и представителите на другите етноси.

15. Дори най-странните хора с необикновени увлечения и интереси, трябва да имат право да защитят себе си и своите възгледи.

16. Уверен (а)  съм, че хората с тъмен цвят на кожата от Африка и тези с бял цвят – от Европа и Америка, нямат никакви различия в умствените си способности.

17. Човек, който обича повече друга държава и помага на нея повече от своята, трябва да бъде наказан.

18. Считам, че трябва да се ограничава притока на имигранти от други страни в Европейския съюз.

19. Не е справедливо, хората от бедните страни, които пристигат в развитите страни, дори и да станат граждани на тези държави, да не могат да получат престижна работа наравно с местните.

20. Всички мюсюлмани по своята същност са еднакви.

21. Ако трябва да определим всички „за” и „против”, то със сигурност следва да отбележим, че представителите на различните раси са различни способности и таланти.

22. Когато виждам мърляви хора, си казвам, че това е тяхна лична работа.

23. Има нации  и народи, към които не бива да се отнасяме снизходително, а има и такива, към които трябва да сме подозрителни и внимателни.

24.  Трудно бих си представил, че мога да имам приятел, които има друга вяра.

25.  Това, че хората имат различни възгледи, интереси, увлечения е само от полза за обществото.

26.  Дразнят ме писатели, които използват чужди и непознати думи.

27. Хората трябва да бъдат оценявани само по техните морални и делови качества, а не по произход – дали са бедни или богати, дали са чернокожи или белокожи и пр.

28.  Религията трябва да бъде само една.

29.  Хората, които извършват многократно престъпления, не могат да станат по-добри.

30. Колкото повече етнически групи живеят в една държава, толкова по-богата на култура е тя.

31.  Човек, който не се съгласява с моето мнение, предизвиква в мен раздразнение.

32.  Аз много добре зная какво е добро и какво не е добро за всички нас и мисля, че другите също са длъжни да разбират това.

33.  Човек трябва да избира за съпруг (съпруга) лице, което е от неговата етнос и националност (българин избира българка; ром избира ромка; германец избира германка и т.н.)

34.  Иска ми се да поживея известно време в друга държава.

35.  Всички, които просят са мързеливи измамници.

36. Хората с друга култура, обичаи, навици, обикновено плашат или настройват враждебно хората около тях.

37. Всеки опит за нарушаване правата на хората от други етнически групи и нации, трябва да бъде обявен за престъпление и да се наказва.

38.  Много е важно да бъдат защитавани правата на малцинствените групи в една държава, както и на тези с други възгледи и интереси.

39.  Хората трябва да бъдат по-търпеливи към различните други. Заради спокойствието и съгласието в обществото, следва да се правят отстъпки. 

40.  Всеки междунационален или междуетнически конфликт може да бъде разрешен по пътя на преговорите и взаимни отстъпки.

41. Хората от други раси и националности са нормални хора, но аз не бих избрал някой от тях за приятел.

42.  Повечето престъпления в модерните държави се извършват от имигранти.

43.  Със сигурност ще живеем много по-добре, ако се избавим от психично болните и недъгави хора.

44.  Да направиш отстъпка, това означава да покажеш слабост.

45.  Властите в страната трябва да забраняват пристигането тук на бежанци от икономически слаборазвити държави, тъй като те увеличават ръста на престъпността.

 

Обработка и интерпретация на резултатите

За оценката на всяко твърдение изследваното лице получава определен бал.

«+ +»  - 2 бала;

«+» - 1 бал;

 «0» - не получава бал;

«-» -  минус 1 бал;

 «- -» - минус 2 бала.

Крайният резултат се получава чрез отчитане на баловете, като се имат предвид знаците им – при „+” баловете се събират, а при „-„ се изваждат.

При това отговорите на въпроси:  3, 7, 14, 15, 16, 18, 19, 22, 25, 27, 30, 34, 37, 38, 39, 40 знакът не се променя,

А при отговорите на въпросите:  1, 2, 4, 5, 6, 8, 9. 10, 11, 12, 13, 17, 20, 21, 23, 24, 26, 28, 29, 31, 32, 33, 35, 36, 41, 42, 43, 44 45, знакът се променя с противоположен.

Пример:  Ако изследваното лице е отговорило първия въпрос със положителни знаци  „+” или „++”, тогава съответно знака се променя с противоположен, т.е. съответно се изважда от бала 1 бал и 2 бала.

Скали:

 = от минус 90 до минус 45 – високо ниво на интолерантност;

= от минус 45 до 0 – невисоко ниво на интолерантност;

= от 0 до 45 – невисоко ниво на толерантност;

 

= от 45 до 90 – високо ниво на толерантност. 

Забележка: Програмата е превод на  различни публикации и споделен опит от руски образователни и специализирани психологически сайтове.




Гласувай:
1
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 1347377
Постинги: 1562
Коментари: 116
Гласове: 1105
Архив
Календар
«  Юли, 2018  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031