Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.03.2017 08:00 - Програма - тренинг за ученици на тема „Толерантност” – седемнадесета част
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 385 Коментари: 0 Гласове:
1



 .

Програма - тренинг за ученици на тема „Толерантност” – седемнадесета част


ПИРАМИДА НА НЕНАВИСТТА

Възраст: без ограничения

Продължителност: 40 мин.

Цел: Да се покаже как са свързани между себе си различните нива на интолерантност, да се научат участниците да разпознават различните нива на отсъствие на толерантност.

Стимулен материал:  подготвя се на картон или флип-чарт рисунка на „пирамида на ненавистта”; може да се начертае и на дъската.

Провеждане на упражнението

Водещият запознава участниците с „Пирамидата на ненавистта”,  като нанася върху рисунката различните нива: на върха се поставя насилието, а по-надолу следват: дискриминация; предразсъдъци; стереотипи.
image

= Какво означаваше всеки един от тези нива? (преговор)

= Кои са източниците на всяко едно ниво?

= По какъв начин са свързани нивата?

= Защо нивата са разположени точно в тази последователност?

= Какви са различията и общите неща в тези нива?

= Можете ли да дадете примери за всяко едно ниво на нетърпимост?

= Можете ли да посочите примери при които стереотипите са довели до поява на предразсъдъци; предразсъдъците до дискриминация, а дискриминацията до насилие.

= Представете  по един пример за нетърпимост за всяка една подгрупа (ниво).

= Можете ли да нарисувате картина или да направите колаж, изобразяваща подобна история?

Възможно е водещият да подготви няколко случая във вид на казуси, да ги прочете пред групата и да попита към кое ниво на интолерантност се отнася всеки един от тях.

На база подготвените материали, водещият организира изложба. На нея се канят други ученици и учители. На изложбата, пред всички посетители могат да бъдат разказани от самите ученици определени случаи на интолерантност.

Допълнителни въпроси:

= Винаги ли стереотипите и предразсъдъците водят до насилие?

= От какво зависи това да не се случи?

= Какво можем да направим всички ние, за да не се случват подобни събития на интолерантност около нас?

= Направете интерпретация на следните фрази:

„Струва ми се, че ненавистта е изпълнена със страдания за този, който я изпитва.“

Монтескьо

 

 „Окуражавайте омразата към ненавистта.“

 

Анатол Франс

„Понякога и зад целувките се крие ненавист.“

 

 

Публий Сир

 

„Много хора харесват у себе си това, което ненавиждат у другите.“

 

 „Ненавистта е отмъщението на страхливеца за изпитания страх.“

Бърнард Шоу

 

„Ненавистта е нещо мъртво. Кой от вас би искал да стане гробница?“

 

Джубран Халил Джубран.

Препоръчително е водещият да възложи задача на един от обучаемите, да прочете стихотворение, което да бъде коментирано:

Ненавистта си има връх
във своята трайност лиха.
От ярост притаили дъх,
два ястреба се сбиха.

 

О, битката им тоя път
бе ядна, страховита,
която всичко в своя път
със себе си помита.

 

Летяха клечки и пера,
и суха пръст, и пясък,
и екна цялата гора
от писъци и крясък.

 

И ето ги - лежат без звук,
бездушни и безкрили,
със клюнове един във друг
забити с сетни сили.

 

Опити от цвета зелен,
от близките дървета,
прехвръкнаха след някой ден
две влюбени врабчета

 

и там, сред старата гора,
където те се биха,
от пръснатите им пера
гнездо си построиха. 


image

Забележка: Програмата е превод на  различни публикации и споделен опит от руски образователни и специализирани психологически сайтове.







Гласувай:
1
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 1408863
Постинги: 1584
Коментари: 116
Гласове: 1113
Архив
Календар
«  Септември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930