Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.03.2017 08:00 - Модифициран въпросник за идентифициране типове акцентуации на характера при подрастващи (Личко) - първа част
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 1714 Коментари: 0 Гласове:
1



 .

Модифициран въпросник за идентифициране типове акцентуации на характера при подрастващи  - първа част

(Личко)

Инструкция: Предлагаме Ви списък с твърдения, отнасящи се до характера на човек. Прочетете внимателно всяко от тях  и ако то се отнася за Вас, обградете номера му в бланката за отговори, а ако – не, прескочете номера.

  1. В детството си съм бил весел и спокоен.
  2. В първите училищни години харесвах училището, но по-късно ми стана тягостно.
  3. В детството си бях такъв, какъвто е и сега-лесно се разстройвам, но и лесно се успокоявам, развеселявам.
  4. Често имам лошо самочувствие (ниско, потиснато).
  5. В детството си съм бил много чувствителен и обидчив.
  6. Често се страхувам, че с майка ми може да се случи нещо лошо.
  7. Настроението ми се подобрява, когато остана сам.
  8. Като малък съм бил капризен и раздразнителен.
  9. Като малък съм обичал да разговарям или да играя с възрастни.
  10. Считам, че най-важното е да не обръщаш внимание на всичко онова, което може да помрачи днешния ден.
  11. Аз винаги удържам обещанията си, дори да не са в моя полза.
  12. Като правило аз имам добро настроение.
  13. При мен седмица с добро настроение се сменя със седмица с лошо настроение.
  14. Лесно изпадам от радостно към тъжно настроение.
  15. Често изпитвам вялост и изнемогване.
  16. Към бирата или други спиртни напитки изпитвам отвращение.
  17. Избягвам да пия спиртни напитки заради лошото самочувствие и болките в главата.
  18. Моите родители не ме разбират и понякога ги чувствам чужди.
  19. Държа се внимателно с непознати хора и неволно се опасявам да не ми навредят.
  20. Не виждам в себе си съществени недостатъци.
  21. При поучаване или мъмрене (съветване0 ми се иска да избягам, но ако не мога, мълча послушно и си мисля за друго.
  22. Всички мои навици са положителни и харесвани.
  23. Моето настроение не се променя от незначителни причини.
  24. Аз често заспивам с мисълта  за това, какво предстои  да правя през деня.
  25. Аз много обичам родителите си и съм привързан към тях, но се случва понякога сериозно да ги обидя и дори да се скарам с тях.
  26. Имам периоди, през които се чувствам бодър, но има и такива, през които съм като разбит.
  27. Често изпитвам стеснение и срам пред повече хора.
  28. Моето отношение към бъдещето често се променя: ту градя  оптимистични планове, ту виждам бъдещето си мрачно.
  29. Обичам да се занимавам с моите интереси сам.
  30. Почти не се случва някой непознат човек да предизвика у мен симпатия.
  31. Обичам да се обличам модно и нетрадиционно , с дрехи които привличат погледите.
  32. Най-обичам да се нахраня хубаво и да добре да си отпочивам.
  33. Аз съм уравновесен, никога не се дразня и гневя.
  34. Аз лесно влизам в контакти и общувам с хората във всякаква обстановка.
  35. Трудно ми е да понасям глад – бързо отслабвам..
  36. Самотата понасям с лекота, ако тя разбира се не е свързана с неприятности.
  37. Често имам лош и неспокоен сън. 
  38. Моята стеснителност и срам ми пречат да се сприятелявам и дружа с тези, които ми харесват.
  39. Често се тревожа по повод различни неприятности, които могат да възникнат в бъдеще, въпреки че поводи за това няма.
  40. Своите неуспехи и трудности аз преживявам сам и никого не моля за помощ.
  41. Силно преживявам забележки и съвети, които не ме удовлетворяват (критика).
  42. По-често аз се чувствам свободно и непринудено с нови непознати връстници, в новия клас, на лагер или други места.
  43. Като правило аз не се подготвям за училище. 
  44. Аз винаги казвам на възрастните истината. 
  45. Привличат ме приключенията и риска. 
  46. Към непознатите хора привиквам бързо. 
  47. Настроението ми пряко зависи от моите учебни успехи и  успеха на дейностите, с които се захващам.
  48. В края на деня аз обикновено съм уморен – съвсем не ми остават сили.
  49. Страхувам се от непознати хора и се страхувам да ги заговоря първи.
  50. Обикновено много пъти проверявам дали не съм допуснал грешка в работата си.
  51. Приятелите ми имат погрешно мнение, ако не искам да дружа с тях. 
  52. Има дни, в които без причина съм ядосан и мрачен.
  53. Мога да твърдя, че имам добро въображение.
  54. Ако учителят не ме контролира по време на час, аз почти винаги се занимавам с нещо друго или с някой друг. 
  55. Моите родители не се дразнят на моето поведение.
  56. Мога лесно да организирам другите деца за съвместни игри, работа или развлечения.
  57. Мога да отида по-напред от другите в мислите си, но не и в действията си.
  58. Случва се силно да се радвам, а след това да съм силно натъжен и огорчен.
  59. Понякога съм капризен и раздразнителен, а след това съжалявам за това.
  60. Извънредно съм обидчив и чувствителен.
  61. Обичам да съм първи там, където ме обичат и харесват,  но да се боря за първенството на тяхната любов не обичам.
  62. Почти  винаги не стигам до пълно откровение, нито с приятелите, нито с родителите ми.
  63. Когато съм разсърден мога да крещя, да размахвам ръце, а понякога дори да се сбия.
  64. Струва ми се, че ако искам мога да стана добър актьор.
  65. Струва ми се, че да се тревожа за бъдещето е безполезно – всичко само от себе си ще се случи. 
  66. Винаги съм справедлив в отношенията си с учителите, родителите и приятелите ми.
  67. Убеден съм, че в бъдеще ще се сбъднат всички мои планове и желания.
  68. Понякога имам такива дни, че живота ми става по-тежък, отколкото е в действителност.  
  69. Доста често моето настроение се отразява в моите постъпки.
  70. Струва ми се, че имам доста недостатъци и слабости.
  71. Става ми тежко, когато си припомням са моите малки грешки.
  72. Често разни мисли ми пречат да доведа започната работа до края.
  73. Мога да слушам критика и възражения, но се старая всичко да стане по моему.
  74. Понякога мога така да се разлютя на обидилия ме, че трудно бих се удържал да не го набия.
  75. Практически никога не изпитвам чувство на срам или стеснителност.
  76. Не изпитвам стремеж да се занимавам със спорт.
  77. Никога не казвам за другия лоши думи.
  78. Обичам всякакви приключения, с желание отивам на риск.
  79. Понякога настроението ми зависи от времето навън.
  80. Новото за мен е приятно и желано, особено когато обещава нещо хубаво.
  81. Животът за мен е доста тежък.
  82. Често изпитвам плахост пред учителите и училищната администрация.
  83. Завършвайки определена работа, аз дълго мисля за това, дали всичко съм направил без грешка.
  1. Струва ми се, че другите не ме разбират.
  2. Често се огорчавам  от някого, сърдя му се, не му говоря.
  3. Винаги успявам да намеря изход от всяка ситуация.
  4. Харесва ми вместо на училище да отида на разходка или на спортна проява (кино).
  5. Никога не върша нещо вкъщи без разрешение (без да попитам).
  6. При неуспех аз мога да се присмея на себе си. 
  7. Имам периоди на подем, увлечения, ентусиазъм, а след това настъпва период на апатия и спад на настроението ми към всеки и всичко.
  8. Ако в нещо не успея или срещна трудност, аз лесно се отчайвам и губя надежда.
  9. Възраженията и критиката ме огорчават, особено ако те са в груба форма, дори да касаят  съвсем незначителни неща.
  10. Понякога мога да се разплача, ако чета тъжна книга или гледам тъжен филм.
  11. Често се съмнявам в правилността на своите постъпки и решения.
  12. Често в мен възниква чувство, че съм ненужен за другите.
  13. Когато се сблъскам с несправедливост, аз се възмущавам силно и веднага се изправям срещу нея. 
  14. Харесва ми да бъда център на внимание, например да разказвам на приятелите ми забавни истории.
  15. Считам, че е по-добре човек да прекарва добре времето си – да не прави нищо, прости да си отпочива.
  16. Никога не закъснявам за училище. Или за някъде другаде.
  17. Неприятно ми е да стоя дълго време на едно място.
  18. Понякога така се разстройвам от учителите или връстниците ми, че не ми се ходи на училище.
  19. Не умея да командвам други хора.
  20. Понякога ми се струва, че съм тежко и опасно болен.
  21. Не обичам никакви опасни и рискови приключения.
  22. При мен се случва така, че често възниква желание да препроверявам много пъти определена работа, която съм свършил.
  23. Страхувам се, че в бъдеще мога да остана сам. 



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3797604
Постинги: 2162
Коментари: 116
Гласове: 1306
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031