2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Тестова батерия за изследване на тревожност и емоционално благополучие на първокласниците - втора част
Интерпретация на резултатите
Общото ниво на тревожност се оценява по броя на „неблагополучните“ отговори. При 6 и повече негативни отговори следва да се прави извод за повишено ниво на тревожност.
Аналогичен критерий е и нежеланието за отговор (мълчанието). Или старателен стремеж ИЛ да опазва границите си.
Проективна методика „Училище за зверове“
Цел: Диагностика на обща училищна тревожност
Процедура: прилага се индивидуално и групово. След завършване на рисунката се поставят въпроси, позволяващи да се уточни сюжета и отношението на детето към отделните елементи. За 1-2 клас въпросите се задават в индивидуален режим,а за по-големите може и в писмена форма, като въпроса трябва да е ясно формулиран.
Необходими материали: бял лист А-4, цветни моливи, гума, острилка.
Инструкция: «Моля, нарисувайте картина на вашия клас, но с една промяна. Представете си, че нашето училище се е превърнало в училище за животни, а не за деца. От вас се иска да нарисувате точно такава картина – вие не сте хора, не сте деца, а сте животни – всички вие тук във вашия клас, и учителите също са животни. Можете да нарисувате всичко което искате, но то наистина трябва да показва нашето училище и вашия клас като училище за животни. Не се старайте да рисувате красиво. За мен не е важно колко красива ще бъде рисунката. За мен е важно какво ще нарисувате. Разбира се вие можете да нарисувате и себе си и съучениците си и учителите също“
Допълнителни въпроси по рисунката:
□ Кои са героите на рисунката?
□ С какво се занимават (какво правят) героите на тази рисунка?
□ Какво е тяхното настроение?
□ Кой от нарисуваните герои си ти? (ако детето не е нарисувало себе си се пита къде се намира автора на картината в този момент, когато се случват тези неща от самата картина)
Обработка на резултатите: Извършва се качествена обработка. Оценява се наличието или отсъствието на признаци на тревожност в рисунката и на това основание се прави извод за нивото на тревожност на детето, както и целесъобразността от включването му в група „риск“.
Интерпретация:
- формално-графическа;
- цветова;ниво на общоприети интерпретации;
- символика;
- сюжет;
* В таблицата са приведени максималните количества балове, които могат да се начислят по всяка скала. В зависимост от изразеността на признаците на една или друга скала, количеството присвоен бал може да се колебае от 0 до възможно максималния показател.
АНКЕТА за изучаване на социално психоло...
1020# Анкета за родители „Признаци за тр...
Можем ли да се надяваме на по-добри дни?
КАК НИ СТРИЖЕХА ЕДНО ВРЕМЕ – СПОМЕНИ НА ...