Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.04.2017 06:30 - Тестова батерия за изследване на тревожност и емоционално благополучие на първокласниците - втора част
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 1088 Коментари: 0 Гласове:
0



 .

Тестова батерия за изследване на тревожност и емоционално благополучие на първокласниците - втора част

Интерпретация на резултатите

Общото ниво на тревожност се оценява по броя на „неблагополучните“ отговори. При 6 и повече негативни отговори следва да се прави извод за повишено ниво на тревожност.

Аналогичен критерий е и нежеланието за отговор (мълчанието).  Или старателен стремеж ИЛ да опазва границите си.

Проективна методика „Училище за зверове“

             Цел: Диагностика на обща училищна тревожност

          Процедура: прилага се индивидуално и групово. След завършване на рисунката се поставят въпроси, позволяващи да се уточни сюжета и отношението на детето към отделните елементи.  За 1-2 клас въпросите се задават в индивидуален режим,а за по-големите може и в писмена форма, като въпроса трябва да е ясно формулиран.

Необходими материали: бял лист А-4, цветни моливи, гума, острилка.

Инструкция: «Моля, нарисувайте картина на вашия клас, но с една промяна. Представете си, че нашето училище се е превърнало в училище за животни, а не за деца. От вас се иска да нарисувате точно такава картина – вие не сте хора, не сте деца, а сте животни – всички вие тук във вашия клас, и учителите също са животни. Можете да нарисувате всичко което искате, но то наистина трябва да показва нашето училище и вашия клас като училище за животни.  Не се старайте да рисувате красиво. За мен не е важно колко красива ще бъде рисунката. За мен е важно какво ще нарисувате. Разбира се вие можете да нарисувате и себе си и съучениците си и учителите също“

Допълнителни въпроси по рисунката:

□ Кои са героите на рисунката?

□ С какво се занимават (какво правят) героите на тази рисунка?

□ Какво е тяхното настроение?

□ Кой от нарисуваните герои си ти? (ако детето не е нарисувало себе си се пита къде се намира автора на картината в този момент, когато се случват тези неща от самата картина)

Обработка на резултатите: Извършва се качествена обработка. Оценява се наличието или отсъствието на признаци на тревожност в рисунката и на това основание се прави извод за нивото на тревожност на детето, както и целесъобразността от включването му в група „риск“.

Интерпретация:
- формално-графическа;
- цветова;ниво на общоприети интерпретации;
- символика;
- сюжет;

image
image

* В таблицата са приведени максималните количества балове, които могат да се начислят по всяка скала.  В зависимост от изразеността на признаците на една или друга скала, количеството присвоен бал може да се колебае от 0 до възможно максималния показател. 





Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3872108
Постинги: 2190
Коментари: 116
Гласове: 1326
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930