2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. deathmetalverses
13. stela50
14. samvoin
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. getmans1
(специално корекционно обучение)
За наблюдение динамиката на обучение, психологическия климат в класа, ефективността на учебно-възпитателния процес в т. нар. „труден“ клас (клас, в който се провежда специално корекционно обучение (СКО) по отделен план; в случая VII клас) е разработен мониторинг, който включва всички участници в образователния процес (ученици, учители и родители).
Анкетирането (допитването) до учениците се провежда индивидуално, а с учителите и родителите – по групи. Анкетирането се провежда в края на учебната година. Въпросите са много полезни при обобщаването на работата с деца, които имат специални образователни потребности (СОП) и за техните родители.
I.Въпроси към учителите.
1.Считате ли, че обучението в класа, в който има деца със СОП е ефективно за развитието на учениците?
А) считам за всички деца;
Б) считам за повечето;
В) не считам.
2.С какви трудности ви се наложи да се сблъскате при работа в класа, в който има деца със СОП?
А) липсват програми по предметите за обучение на децата;
Б) няма разбиране и поддръжка от страна на родителите;
В) психофизиологичните особености на децата;
Г) (ваш друг отговор)___________________________________
3.Какви промени настъпиха през изминалата учебна година в класа, с който вие работите?
4.Каква помощ ви оказаха родителите при работата с децата със СОП?
5.Какви видове дейности са необходими за допълнително развитие на учениците със СОП?
А) кръжоци, секции
Б) лекари, специалисти (невролог, масажист, ЛФК)
Г) (ваш друг отговор)____________________________________
6.Какво може да се промени за по-добра ефективност на обучението?
А)осигуряване на специализирано оборудване;
Б) подобряване на битовите условия в класа;
В) Обучение, повишаване на квалификацията
Г) (ваш друг отговор)____________________________________
II.Въпроси към учениците от I до IV клас.
1. Харесва ли ти в училище?
2. Какво най-много ти харесва в училище? (ако на въпрос № 1 е получен положителен отговор)
3. Каква е твоята класна? Тя харесва ли те?
4. С какво най-много обичаш да се занимаваш в училище?
5. Къде повече ти харесва да учиш – в училище или вкъщи?
6. Ако ти предложим да не ходиш на училище, как ще постъпиш?
7. Ако играем игра на учител и ученик, ти кой би искал да бъдеш – ученика или учителя?
8.По време на престоя ти в училище кое искаш да бъде по-дълго време: часовете или междучасията?
9. Имаш ли приятели в училище?
10.Искаш ли да поканиш други деца да учат в твоя клас? Защо?
III.Въпроси към родителите.
1. Често ли детето разказва вкъщи за живота си в училище? Какво точно?
2. Какви чувства преобладават в тези разкази?
а) положителни;
б) отрицателни;
в) различно и двете;
г) не зная.
3. С какво настроение детето отива на училище?
а) с радост;
б) с нежелание;
в) различно и двете;
г) не зная
4. Комфортно ли се чувства детето в класа?
а) да;
б) чувства се зле;
в) различно и двете;
г) не зная
5. (Ако детето се чувства зле): Защо и кога това се случва ?
а) при неувереност в знанията;
б) при лоша оценка;
в) при агресия на другите деца;
г) (ваш друг отговор)____________________________________
6. Уморено ли е детето от училището?
а) да
б) не
в) не забелязвам.
7. Какви изменения са настъпили с детето през годината?
а) положителни
б) отрицателни;
в) положителни и отрицателни;
8. Има ли училището принос за тези изменения?
а) да
б) не
9.Има ли детето своя среда сред съучениците си?
а) да, има един приятел;
б) да, има много приятели;
в) не, детето ми няма приятели.
10.Какви още допълнителни занятия са необходими за вашето дете в училище?
(нужното се подчертава)
А)нужни са: по предметите, кръжоци, лечебна физкултура, чужд език, психолог, психотерапевт, масаж, други;
Б) не са нужни.
11. Какво си спомня най-често детето от училищния живот?
12. Какво си спомняте вие от училищния живот?
Психологическа корекция на агресивното п...
Психологическа корекция на агресивното п...