2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Паметка
на задълженията на длъжностните лица в училище по
предотвратяване на суицид.
(из "Страници от училищния сайт")
Директор на училището
-Създава в училището благоприятни условия за адаптация на новопристигналите ученици. Организира тяхното изучаване. Изслушва и приема писмените отчети на длъжностните лица: психолог, класен ръководител, медицински работник, логопед и др. по изпълнение на техните планове и реализация на мерки. Управлява и ръководи процесите чрез писмени и устни заповеди и резолюции.
-Утвърждава и следи за гласността, социалната справедливост, вниманието и доверието сред учителите и учениците, създава обстановка на нетърпимост към недостатъците, равнодушието, повърхностното отношение към проблемите на ученици и родители и пасивността.
-Предприема мерки по предупреждение при конфликтни ситуации, назначава административно разследване по жалби и лично участва в разследвания за произшествия, свързани с конфликти и жалби.
-Предприема мерки за запазване и укрепване здравето на учениците.
-Осигурява регламентиран прием за родители и ученици по лични въпроси.
-Решава въпроси по организацията на дейността на класните ръководители.
-Води отчет на дисциплинарните нарушения, възникналите конфликтни ситуации при отделните педагози и анализира техните тенденции.
-Координира дейностите с външни институции.
Заместник директор
-Осъществява контрол и води отчет за успеваемостта на учениците, взаимодействието между учители и родители, своевременно информира родителите за състоянието на учениците.
-Организира корекционно-развиваща работа в училището с ученици, изпитващи трудности в обучението.
-Посещава часовете с цел, изучаване личностно-ориентираните взаимоотношения на педагозите с децата.
-Прилага различни форми на контрол върху дейността на педагогическия колектив.
-Прилага своевременно мерки за педагогическо реагиране в случай на установяване фактори, водещи до нарушения правата на учениците.
-Организира възпитателната работа в училище.
-Реализира мерки по поддържане здравния и нравствен климат в училищните класове.
-Проявява постоянна грижа и носи отговорност за социалната защитеност на учениците, удовлетворяване на техните нужди и въпроси, възстановяване на нарушените им права.
-Организира консултационни пунктове по социално-правни и семейно-битови проблеми.
-Организира дейността на „поща на доверието“ и „телефон на доверието“.
-Организира работата на Методическите обединения на класните ръководители и обучението на педагозите в нормите за етиката във взаимоотношенията с учениците, усвояване и прилагане на личностно-ориентирани технологии.
-Организира в културно-развлекателни дейности, работата на секции, клубове, кръжоци по интереси и контролира дейността им.
-Организира и контролира профилактичната работа с децата от ‚група риск“.
-Изучава деловите и морално-психологическите качества на всеки педагог и общественото мнение на ученици и родители за тяхната дейност.
-Предприема практически мерки за регулиране на междуличностните отношения и за предотвратяване на отрицателни явления в училище.
-Води отчет на правонарушенията, произшествията и дисциплинарните постъпки, анализира техните тенденции, разработва и реализира мерки за профилактика и сплотяване на класните колективи.
Класен ръководител
-Планира, документира, провежда и отчита резултатите от възпитателна работа с учениците.
-Постоянно изучава индивидуалните особености на учениците и провежда с тях индивидуална работа.
-Предприема и прилага мерки за сплотяване на класа (групата), като отделя специално внимание на междуличностните отношения на учениците от група „риск“.
-Провежда мероприятия за укрепване на дисциплината и за недопускане на правонарушения. Съвместно с психолога провежда мероприятия за профилактика на суициди.
-Изучава нуждите и молбите (желанията) на учениците, на техните родители и предприема мерки по разрешаването и удовлетворяването им.
-Организира дейности и работи съвместно с родителите.
-Организира свободното време на учениците, контролира участието и посещението им в извънкласни дейности: кръжоци, клубове, секции по интереси.
-Провежда профилактична работа в сферата на алкохолизма и наркоманията сред учениците.
-В процеса на занятията и постоянното общуване с учениците, непрекъснато се интересува за тяхното мнение, настроение, улавя най-малките подробности и промени в настроението и поведението им, изяснява незабавно причините за това. За предприетите мерки и резултати докладва в писмен вид на висшестоящите органи.
-Следи за спазване на дисциплината в класа. Забелязва нарушенията. Предприема мерки за педагогическо въздействие. Предприема мерки за отстраняване на предпоставки и причини. Докладва за резултатите.
-Контролира посещаемостта на учениците в учебните часове и училището. Своевременно реагира на техни отсъствия. Непрекъснато се интересува за местонахождението на един или друг ученик и недопуска периоди от време, през които да не разполага с информация къде се намира детето, докато е на училище.
-Полага грижи за недопускане в класа на: неоправдано учебно пренатоварване; несправедливо разпределение на задължения в училището – източник на конфликти между децата.
-Вниква в нуждите и въпросите на децата и техните родители, докладва на висшестоящите органи в писмен вид.
-Организира мероприятия за адаптацията на новопристигналите ученици.
-Организира класни възпитателни мероприятия.
-Координира дейностите с учителите-предметници, работещи с учениците от дадения клас.
Психолог (педагогически съветник)
-Установява лицата с повишен суициден риск. Докладва на висшестоящите органи в писмен вид.
-Разработва за тази група ученици (наречена „група риск“) комплекс от специални психопрофилактични и психохегиенни мероприятия. Организира и лично участва в тяхната реализация.
-Обучава учителите и администрацията във формите и методите на работа с учениците от „група риск“.
-Организира и непосредствено участва в провеждането на дейности за психологическо разтоварване на учениците от категорията „група риск“.
-Лично оказва психологическа помощ и поддръжка на учениците и техните родители
Медицински работник
-Организира медицински изследвания на учениците.
-Установява ученици с отклонения във физическото и психично развитие, склонни към алкохолизъм, токсикомании, употреба на наркотици и предприема мерки за лечение.
-Води постоянно медицинско наблюдение на лицата с хронични заболявания и тези от „група риск“.
-Оказва помощ по рехабилитация на лицата, посетили (завръщащи се) лечебни заведения.
Психодиагностика в училище. Отношение къ...
Психодиагностика в училище. Анкета „Пред...