2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. tota
13. zaw12929
14. stela50
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. bojil
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. sekirata
Проективна методика „Моите празници“
(изследване емоционалната насоченост на личността)
Методиката е предназначена за диагностика на емоционалната насоченост на личността и нейната ценностна сфера. Прилага се от специалисти в процеса на психологическото консултиране и психодиагностика.
Под емоционална насоченост на личността тук следва да се разбира съвкупност от сфери, в които човек изпитва най-силни положителни емоции, към които той проявява траен интерес и е склонен да проявява системна активност, от която в крайна сметка поличава положителни емоции.
Методиката има проективен характер и по тази причина изисква внимателна интерпретация на отговорите (резултатите). Желателно е методиката да се използва съвместно (паралелно) с други психологически инструменти за изучаване емоционалната насоченост и ценностната система на личността.
Върху отговорите на изследваното лице оказва голямо значение моментното му психично състояние. По тази причина е желателно диагностиката да се проведе в достатъчно спокойна обстановка. Състоянията на апатия, вялост, умора, отпускане и пр. могат да повлияят отрицателно върху качеството на отговорите.
Методиката може да се приложи в индивидуален и групов вариант. При последния следва особено внимателно да се следи изследваните лица да не „преписват“ едно от друго и да не изразяват на глас своите идеи.
Методиката има ограничение – не се прилага повторно!
Оценявани качества: емоционална насоченост на личността.
Възрастова категория – 10+
Ред за провеждане.
Изследваното лице се запознава с инструкцията. Времето не се ограничава, но ако в рамките на 15 мин. изследваното лице не е завършило, процедурата се прекратява.
Инструкция: Сега ни предстои известна творческа работа. Представете си, че от календара изчезнат всички празници. На вас са поставили за задача да помислите за нови дванадесет празника – за всеки месец по един. Наименованието и съдържанието на празниците трябва да бъде съвършено ново. Не трябва например да използвате известния „Нова година“ или пък празникът да се свързва само с един ден, както например 8-ми март или 31-ви декември. Празниците трябва да са абсолютно нови, такива, които досега никой не е празнувал или поне такива, за които вие не сте чували досега. Измислете дванадесет празника и ги разпределете по месеци. Не е задължително да посочвате дата на празнуването, достатъчно е да назовете месеца. Още веднъж обърнете внимание, че имената на празниците трябва да бъдат РАЗБИРАЕМИ, за да могат хората да ги приемат и ПРАЗНУВАТ.“
Обработка на резултатите
На първо място, от наличните дванадесет празника, създадени от изследваното лице следва да се изключат от по-нататъшния анализ онези, които носят наименования близки или съвпадащи с вече известните ни. (например: „Нова година“ или „ден на влюбените“).
Не така известните празници (например: „Ден на програмиста“ или „международен ден на родния език“) е желателно да се оставят: напълно е вероятно, изследваното лице да не е чувал за тях.
Ако повечето наименования съвпадат или са близки с общоприетите празници, това може да свидетелства, че изследваното лице не е разбрало правилно инструкцията, има отрицателно отношение към изследването или преживява неувереност (страх) от самоизразяване.
Втората стъпка – количествен анализ. Оценка на празниците по категориите емоционална насоченост на личността:
А – алтруистична насоченост (безвъзмездна помощ и грижа за другите);
К – комуникационна насоченост (общуване, обединение с другите);
Гл – глорическа насоченост (слава, известност);
П – практическа (активна дейност, движение);
Пг – приключенска (опасност, риск, адреналин);
Р – романтична (любов, дружба);
Ак – аквизитивна (натрупване богатство, потребление)
Х – хедоническа (телесни удоволствия, грижа за тялото си);
Гн – гностическа (знания, открития, интереси);
Е – естетическа (красота, хармония).
Всеки празник може да бъде оценен с до 2 бала. Ако се отнася само до една от категориите, то той носи на тази категория 2 бала, а ако се отнася до две категории, баловете се разделят по един за всяка.
Третата стъпка – качествен анализ по разпределените балове.
Забележка: Разпределението на празниците по месеци няма значение за изследването. Това искане е направено с цел мотивиране на изследваното лице за сериозно отношение към изследването.
298г# Практическо ръководство за прилаг...
298д# Практическо ръководство за прилаг...
ОБЩИ ПРИРОДНИ ЗАКОНИ С КРИТИКА КЪМ КВАНТ...
Американски учен: Украинската армия е в ...