2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. bojil
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Три техники на етап запознанство с класа.
(в помощ на учители и училищни психолози)
1. „Мозъчна карта”
Всеки ученик представя себе си и своите интереси пред другите. Целта е, учениците да се запознаят помежду си, да се преодолеят съпротивите, да се открият пространства за сближаване.
Сценарий:
= Всеки трябва да се представи с името си, годините си, рождения си ден.
= Всеки следва да каже, дали харесва името си: „Харесвам ли името си?”
= Всеки следва да каже, дали се гордее с името си и защо: „Гордея ли се с името си?” – Да/Не – Защото ……”
= Всеки трябва да представи това, което най-много обича да прави: „Обичам да се занимавам с ……”
= Всеки трябва да уведоми другите от какво се интересува: „Интересувам се най-много от ….”
= Бих искал да се занимавам с: „Ако имам възможност, бих се занимавал /интересувал/ с …”
Правила:
= Всеки представя себе си, отговаряйки кратко и точно само на въпроса, следвайки подреждането на въпросите.
= Ако някой наруши правилото, всеки член на групата има право когато забележи това нарушение, да вдигне ръка стегната в юмрук право нагоре. Тогава този член става „рефер” и следва без да става от стола, да обясни на другите какво е нарушението. Останалите взимат решение дали има нарушение и преценяват дали члена на групата има право да продължи представянето си или да бъде поставен на резервната скамейка. Решението се гласува и приема с квалифицирано мнозинство т.е. с 75 % от учениците или при 13 ученика седем са достатъчни, при 14 ученика – 8 и т.н. Ако играчът бъде поставен на скамейката с резервите, той губи правото си да участва в следващата игра.
= Забраняват използването на нецензурни, обидни или уронващи доброто име и престижа на други членове на групата думи, докато за себе си играчът може да използва всякакви определения.
2. „Алитерация на името”
Цел: Учениците да се запознаят помежду си, да се преодолеят съпротивите, да се открият пространства за сближаване, да се придобие информация за отношението на всеки към себе си и за това, как и доколко той иска да бъде приет в групата.
Сценарий:
Всеки ученик представя себе си в момента, в който получи в ръката си гумената топка. Това той прави с име, което счита, че би му подхождало най-много, използвайки герой от приказка. След това обяснява защо е направил този избор.
При второто завъртане, представя себе си с допълнение към името си. Допълнението трябва да покаже какво е най-характерното за този ученик, което той иска другите да знаят за него, напр. „Аз съм Сергей-сериозният”. След това ученикът предава топката на следващия участник.
Инструментариум: Използва се малка гумена топка.
3.„Име и жест”
Цел: Учениците да се запознаят помежду си, да се преодолеят съпротивите, да се открият пространства за сближаване.
Сценарий:
Всеки участник, изричайки своето име, допълва жест, който по някакъв начин според него допълва името му, респ.неговата индивидуалност. Следващият участник казва своето име, добавя към него своя жест и след това казва името и показва жеста на предишния. Така се върви докато се стигне до последния.
Тестова батерия за изследване на тревожн...
Методика за изучаване влиянието на мотив...