Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.11.2017 08:00 - Тест „Стереотипи на възприятието за успешен ученик“ (из „Страници на психолога в училищния сайт“)
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 850 Коментари: 0 Гласове:
0



 

                           Тест „Стереотипи на възприятието за успешен ученик“

                               (из „Страници на психолога в училищния сайт“)

 

Инструкция: Определете какви качества трябва, според Вас, да притежава ученика, за да постига добри и отлични резултати в учебната дейност. Предлагаме Ви списък от качества. От Вас се иска да изберете до 6-7, които според Вас са най-важни и най-значими.

Списък с качества:.

1.Дисциплиниран.

2.Умен, съобразителен.

3.Умее самостоятелно да поставя пред себе си цели в учебната дейност.

4.Добра памет.

5.Трудолюбив.

6.Умее да използва чужд труд (конспекти, решени задачи, литература и пр.).

7.Самоконтролиращ.

8.Умее да планира работата си  и изпълнява своя план.

9.Любознателен, обича да учи.  

10.Винаги ориентиран към успехи.

11.Инициативен, не чака учителят да го заставя да работи.  

12.Работи за оценка.

13.Добро внимание.

14.Отговорен.

15.Умее да работи с книгата.

16.Умее да пише или да използва помощни средства.

17.Прецизен, внимателен.

18.Независим в разсъжденията си.

19.Уверен в себе.

20.Винаги има оригинално решение.

21.Жизнерадостен.

22.Способен да отстоява своите убеждения.

23.Твърда воля.

24.Не конфликтува с учителите, отстъпчив.

25.Друго.

Обработка и интерпретация на резултатите

Анализира се състава да избраните качества, които се отнасят към следната стереотипна схема:

-субективно-творчески: (11, 18, 20, 22),

-общотрудов: (1, 5, 14, 17),

-владеещ учебни умения: (3, 7. 8, 15),

-притежаващ добри познавателни способности: (2, 4, 13, 9),

-мотивационно-волеви (10, 19, 21, 23);

-приспособителен (адаптивен): (6, 12, 16, 24),

-комбиниран (избира за себе си различни качества);

Установеният стереотип позволява да се проникне в индивидуалните представи на ученика за:

-същността на учебната дейност и технологията на успеха;

-неговото ценностно отношение към творческия стил на дейност и разбирането му за значимостта на базовите учебни умения;

-склонностите му към формално-приспособленска тактика на учебно поведение;

-наличие на предпочитания за отнасяне на успеха към някакви вродени качества на ума или волевата упоритост.

Източник:

image




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3859937
Постинги: 2185
Коментари: 116
Гласове: 1324
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930