2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. deathmetalverses
13. samvoin
14. stela50
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. getmans1
Тест „Стереотипи на възприятието за успешен ученик“
(из „Страници на психолога в училищния сайт“)
Инструкция: Определете какви качества трябва, според Вас, да притежава ученика, за да постига добри и отлични резултати в учебната дейност. Предлагаме Ви списък от качества. От Вас се иска да изберете до 6-7, които според Вас са най-важни и най-значими.
Списък с качества:.
1.Дисциплиниран.
2.Умен, съобразителен.
3.Умее самостоятелно да поставя пред себе си цели в учебната дейност.
4.Добра памет.
5.Трудолюбив.
6.Умее да използва чужд труд (конспекти, решени задачи, литература и пр.).
7.Самоконтролиращ.
8.Умее да планира работата си и изпълнява своя план.
9.Любознателен, обича да учи.
10.Винаги ориентиран към успехи.
11.Инициативен, не чака учителят да го заставя да работи.
12.Работи за оценка.
13.Добро внимание.
14.Отговорен.
15.Умее да работи с книгата.
16.Умее да пише или да използва помощни средства.
17.Прецизен, внимателен.
18.Независим в разсъжденията си.
19.Уверен в себе.
20.Винаги има оригинално решение.
21.Жизнерадостен.
22.Способен да отстоява своите убеждения.
23.Твърда воля.
24.Не конфликтува с учителите, отстъпчив.
25.Друго.
Обработка и интерпретация на резултатите
Анализира се състава да избраните качества, които се отнасят към следната стереотипна схема:
-субективно-творчески: (11, 18, 20, 22),
-общотрудов: (1, 5, 14, 17),
-владеещ учебни умения: (3, 7. 8, 15),
-притежаващ добри познавателни способности: (2, 4, 13, 9),
-мотивационно-волеви (10, 19, 21, 23);
-приспособителен (адаптивен): (6, 12, 16, 24),
-комбиниран (избира за себе си различни качества);
Установеният стереотип позволява да се проникне в индивидуалните представи на ученика за:
-същността на учебната дейност и технологията на успеха;
-неговото ценностно отношение към творческия стил на дейност и разбирането му за значимостта на базовите учебни умения;
-склонностите му към формално-приспособленска тактика на учебно поведение;
-наличие на предпочитания за отнасяне на успеха към някакви вродени качества на ума или волевата упоритост.
Източник:
Анкета „Оцени постъпката“ – диференциаци...
Примерна схема (анкета) за характеристик...