2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. vidima
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Анкета "Мотиви за избор на приятел"
Предназначение.
Анкетата е предназначена за различни случаи в психологическата практика, при които е нужно да се определят особеностите във взаимоотношенията между децата и подрастващите в диада. Тя има за цел да установи мотивите за приятелство с конкретно лице. Ценността на анкетата зависи от степента на искреност на попълващите я.
Оценявани качества. Мотиви за приятелство
Възрастова категория: 7-18
Провеждане на изследването
Всеки участник получава разпечатана бланка на анкетата. В зависимост от целите на изследването, на ученика могат да се предложат няколко анкетни карти, като се има предвид броя на неговите приятели (при индивидуално анкетиране), но не повече от 5.
Инструкция: „Ти вероятно имаш приятел (приятелка). Напиши неговото (нейното) име в анкетата. Името може да бъде истинско или измислено. Защо дружиш с него (нея)? Избери от списъка няколко причини, но не повече от 5 и ги отбележи със знак „Х“.
Въпросник
Име и фамилия ………………………….. (реално или измислено)
1.Защото е весел и с него (нея) може да се общува.
2. Защото не е алчен..
3. Защото живее близо до мен, съседи сме.
4. Защото заедно посещаваме един и същ клуб (секция, отбор, екип).
5. Защото отдавна учим в едно училище.
6. Защото през лятото прекарваме заедно ваканцията.
7. Защото с него (нев) ми е интересно.
8. Защото той (тя) знае много неща.
9. Защото ми подсказва и ми помага в ученето.
10. Защото си обменяме (разменяме) играчки, книги, помагала и др..
11. Защото заедно играем на компютъра.
12. Защото е силен и ме защитава.
13. Защото ми харесва.
14. Защото ми е нужен приятел (приятелка).
Обработка на резултатите
В случай на индивидуално консултиране се провежда качествен анализ, а при групово – изчислява се процентното съотношение на едни или други мотиви.
Психологическа корекция на агресивното п...
Психологическа корекция на агресивното п...