Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.11 11:01 - Метод 1 "Формула "АВС". Техника 2 "Доказване, че мисленето определя емоциите" (когнитивно-поведенческа терапия)
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 14 Коментари: 0 Гласове:
0



 

                                                           Метод 1 "Формула "АВС".
                             Техника 2  "Доказване, че мисленето определя емоциите".

                                                (когнитивно-поведенческа терапия)

 

Втората техника на първия метод, разбирай втора стъпка е работа с клиента за доказване и убеждаване ролята на мисленето, като определящ фактор за вида преживявания.

Предлагат се две упражнения:

Упражнение 1 – Подходящи примери от собственото минало на клиента

Обикновено клиентът вече има представа за силата на „В“ за неговия живот. Полезно е обаче в началото на сесията това да му се напомни. 

На настоящата сесия помолете клиента да помисли за тези моменти, когато е бил силно обезпокоен, потресен и разстроен за нещо, което днес (на сесията) няма над него власт – нещо, което той може да контролира и преодолее.

Помолете го да се съсредоточи върху първоначалните събития и да определи „А“ и „С“.  Нека да опише ситуацията толкова ясно, че тя да се изясни в неговото съзнание, а след това му предложете да установи „В“.  Какво си е казал (на себе си), точно тогава, когато е бил разстроен? Накрая, поискайте да се концентрира върху  това, в какво е убеден в този момент (на сесията) – нека да сравни и да определи: В кое от това, което казва сега, не е вярвал преди?

Упражнение 2 – Ако се промени „В“, то се променя и „С“

Илюстрирайте няколко примера „АВ“. Използвайте в качеството на константна ситуация „А“, а в качеството на променлива – вътрешния диалог. Помолете клиента да определи емоцията, която ще бъде предизвикана от различните мисли (В). Анализирайте различните варианти на реагиране (С) на едно и също събитие (А).

Най-добре е да се използват примери, които са създадени от самия клиент.  Тяхното преимущество се изразява в това, че те са лично значими и по тази причина притежават вътрешно присъщата им за клиента убеждаваща сила. Терапевтът трябва да насърчи клиента да илюстрира негови собствени примери – как „В“ предизвиква „С“

А _____________________________________

В______________________________________

С______________________________________

А______________________________________

В______________________________________

С______________________________________

и т. д.

image




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 1157015
Постинги: 1273
Коментари: 116
Гласове: 1070
Архив
Календар
«  Ноември, 2017  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930