2. radostinalassa
3. wonder
4. kvg55
5. varg1
6. planinitenabulgaria
7. leonleonovpom2
8. sparotok
9. mt46
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. samvoin
13. hadjito
14. tili
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Метод 2 „Определяне на убежденията“.
Техника 6 „Определяне на атрибуции“
(когнитивно-поведенческа терапия)
Теоретична постановка: Следващата важна когниция е атрибуцията (attribute англ. – приписване). Атрибуциите включват всичко онова, което клиентът прави с мисловната карта за обкръжаващия го свят, като приписва причините и следствията на това което усеща, т.е. атрибуциите имат тенденция да са каузални, дори когато няма причини за това, Клиентът не намира или открива атрибуции, а самият той ги създава. Някои изследвания сочат, че хората са склонни да възприемат причинност, последователност и дори преднамереност там, където дори не може да ги има. Атрибуцията може да бъде абсолютно погрешна, като нямат нищо общо с причината, но клиентът все едно избира именно нея като причина. Тази диспозиция може да води и до съществени грешки, подвеждайки да се виждат причини и дори намерения там, където съществува само пространствена или времева корелация между действие и последствията от него.
Ред за работа: Предложете на клиента да избере една от неговите проблемни ситуации (АС). Попитайте, какво според него е предизвикало проблема?
Помогнете му да състави списък на всички възможни причини, които той може да си представи. Направете колкото се може по-обемен списък. След това, заедно намерете обективни доказателства „за“ и „против“ всеки пункт от списъка. От всичките отделете причина с най-голям брой доказателства „за“ и най-малък – „против“.