Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.11.2017 08:00 - Методика за определяне нивото на рефлексия (О.С.Анисимов). Работа на психолога с педагогическия колектив. Диагностика.
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 687 Коментари: 0 Гласове:
0



 

                       Методика за определяне нивото на рефлексия (О.С.Анисимов).

                         Работа на психолога с педагогическия колектив. Диагностика.

 

            Инструкция: Прочетете внимателно всеки от предложените по-долу въпроси и зачертайте съответната цифра вдясно, в зависимост от това, кой отговор сте избрали (вариантите на буквените отговори на въпроси 5 и 6, обградете с кръгче).

5 – никога;

4 – рядко;

3 – по необходимост;

2 – често;

1 – винаги;

Въпросник:

1.Колко често се връщате към анализ в процеса на решаване на педагогически проблеми, ако вече сте ги разрешили?

2.Колко често предпочитате да преминете от решение към анализ в процеса на разрешаване на педагогически проблем, ако той е доста сложен.

3.Колко често търсите причината за трудностите в начина си на мислене, анализирайки процеса на вземане на  решение по педагогически проблем?

4.Колко често търсите причината за затрудненията в самия себе си, анализирайки процеса на вземане на решение по педагогически проблем?

5.Как предпочитате да постъпите, ако търпите неуспех при решаване на задачите?

6.Как се отнасяте към перспективата, да участвате съвместно с други хора при вземане на решение, ако на Вас е поставена много важна задача?

7.Колко често се стараете да бъдете лидер в организацията на търсене причините и преодоляване на проблемите, ако в съвместната работа при търсене на решение възникнат затруднения?

8.Колко често запазвате висока активност при колективна организация за разрешаване на проблеми, ако в съвместната работа по търсене на решение възникнат трудности и Ви се струва, че Вашата активност е неоценена и дори отхвърлена?

1         2          3          4          5
1         2          3          4          5
1         2          3          4          5
1         2          3          4          5

а) изоставям задачата и се заемам с друга;
б) упорито продължавам опитите за решение;
в) търся „скрити елементи“ и „бели петна“, за да си изясня проблема за себе си, като използвам учебни пособия, литература, други научни и популярни източници, носещи допълнителна информация и практически опит;
г) въвличам в анализа други хора;  
д) въздействам за създаване на групова насоченост за търсене причините за затрудненията.

а) не влизам в контакт за съвместно търсене на решение;
б) понякога установявам контакт за съвместно търсене на решение;  
в) в зависимост от обстоятелствата и необходимостта търся контакт за съвместно търсене на решение;  
г) често влизам в контакт за съвместно търсене на решение;   
д) винаги  влизам в контакт за съвместно търсене на решение;
1         2          3          4          5
1         2          3          4          5

За анализ на данните, баловете следва да се разнесат в зависимост от значимостта на варианта на отговор по следните критерии:

-ниво на рефлексивност на личността;

-ниво на колективизъм на личността;  

-ниво на самокритичност на личността.

image

-нивото на рефлексивност се изчислява като се съберат баловете на въпроси: №№ 1, 2, 3, 5.

-нивото на самокритичност – количеството бал по въпрос № 4;

 

-нивото на колективизъм – сумата от баловете по въпроси: №№ 5, 6, 7, 8.

image

С най-добри показатели са тези изследвани лица, които събират максимален бал по трите критерия.

image




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3814761
Постинги: 2163
Коментари: 116
Гласове: 1307
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031