Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.11.2017 11:00 - Общуване и междуличностни отношения. Диагностика на комуникативен контрол (М. Шнайдер)
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 1444 Коментари: 0 Гласове:
0



 

                                       Общуване и междуличностни отношения.
                                          Диагностика на комуникативен контрол

                                                                 (М. Шнайдер)

Предназначение. Методиката е предназначена за изучаване нивото на комуникативен контрол. Според Шнайдер, хората с висок комуникативен контрол постоянно следят своето поведение (вербално/невербално), те са добре информирани за партньорите и имат развити умения при общуване да се държат по различен начин с различните хора. Те са емоционално сдържани, неекспресивни, премерени в изказа си и не харесват непрогнозируеми ситуации.  Изпитват трудности в общуването поради липсата на спонтанност, непосредственост,

Хората с нисък комуникативен контрол са непосредствени, силно експресивни и открити, но от обкръжението си често се възприемат за праволинейни, неотстъпчиви и упорити.

Инструкция. Внимателно прочетете десетте твърдения, които отразяват реакции при различни ситуации на общуване.  Всяка от тези ситуации оценете като „вярно“ (В) или не е вярно (Н), като я отнесете към себе си. Маркерите поставете в края на всяко  едно твърдение.  

Въпросник:

1.Мисля, че изпитвам трудности, ако трябва да подражавам на други хора.

2.Мисля, че мога дори да се направя на глупак, за да привлека вниманието на другите.

3.От мен може да излезе добър актьор.

4.Понякога на другите хора им се струва, че моите преживявания са много по-дълбоки и разтърсващи, отколкото всъщност са в действителност.

5.В компания рядко се оказвам център на внимание.

6.В различни ситуации при общуване с други хора, аз често се държа по различен начин – каквито са хората, такова е и поведението ми.

7.Мога да отстоявам само това, в което истински вярвам и съм искрено убеден.

8.За да успявам в общуването ми с другите хора, аз често се държа така, както те очакват от мен.  

9.В състояние съм да бъде дружелюбен дори с хора, които не мога да понасям.

10.Аз не винаги съм това, което изглеждам на външен вид.

Обработка и интерпретация

По 1 бал се начислява на отговор „Н“ на въпроси:  1, 5, 7 и за отговор „В“ на всички останали въпроси.  Баловете се сумират.

-0-3-бала – нисък комуникативен контрол на общуване; висока импулсивност в общуването; откритост, спонтанност, приветливост, емоционална експресивност (вербална/невербална) ;разкрепостено поведение; стереотипност на реакциите, независимо от промените на ситуациите;

-4-6 бала средно ниво на комуникативен контрол; в общуването е непосредствен, искрен с другите, но и емоционално сдържан; при общуване адаптира държанието си към партньора;

-7-10 бала – високо ниво на комуникативен контрол; липсва спонтанност и непосредственост; липсва или е налична сдържана емоционална експресия; контролира емоциите си; следи непрекъснато поведението си и го адаптира в зависимост с очакванията на партньора и целите на контакта.   


image




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3862128
Постинги: 2186
Коментари: 116
Гласове: 1325
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930