2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. deathmetalverses
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
Методика „Лабиринт”
(сформираност на нагледно-схематично мислене - деца)
Методиката е предназначена за установяване нивото на сформираност на нагледно-схематичното мислене (умение за използване на схеми и условни изображения при ориентиране в ситуацията) за деца в предучилищна възраст. Оценката е в суров бал.
Методиката включва комплект картни листове, на които са изобразени поляни с разклонени пътеки и къщи на техните краища, както и "букви", условно показващи пътя към една от къщите.
Първите два картни листа (А и Б) са входна задача:
Първоначално на детето се предоставят двете входни задачи, а след това последователно задачите от 1 до 10 (картни листове 1-10).
Инструкция: (подава се едва след като е представена първата от входните задачи) Пред теб се намира карта, на която има полянка, а на нея са нарисувани пътеки и къщички в края на всяка от тях. Ти имаш за задача да намериш една от къщичките и да я посочиш. За да намериш търсената къщичка, ти трябва да разгледаш писмото (психологът показва писмото в долната част на бланката). В писмото е нарисувано къде трябва да отидеш – да излезеш от полянката, да преминеш покрай елхата, после покрай гъбата и тогава ще намериш правилната къщичка. Ти ще проследиш, а аз ще проверя дали правилно си открил къщичката.”
Психологът наблюдава как детето решава задачата и ако е необходимо го насочва и насърчава, както и обяснява и поправя грешките.
Когато се премине на втората задача, психологът предлага на детето да обърне картния лист обратно и подава инструкция: „Тук също има две къщички и отново трябва да намериш правилния дом. Тук обаче писмото е различно (посочва се писмото) на него е посочено как да се движиш и къде да завиеш. Отново трябва да тръгнеш от полянката направо, а след това да завиеш настрани”. При тези думи психологът показва по чертежа на писмото. Решението на задачата се проверява и грешките се поправят.
След това се пристъпва към решаването на основните задачи, като за всяка от тях се подава допълнителна инструкция.
Инструкция за задачи 1—2: „В писмото е нарисувано как трябва да се движиш, в коя посока трябва да завиеш. Започни движението си от полянката, намери правилната къщичка и я зачертай.”
Инструкция за задача 3: „Разгледай писмото долу и виж последователността на картинките. Тук трябва да тръгнеш от полянката, да преминеш покай цветето, покрай гъбката, покрай дървото (дъбът) и край елхата. Намери по този път правилната къщичка и я зачертай.”
Инструкция за задача 4: „Разгледай писмото. Трябва да тръгнеш от полянката, после край гъбата, после – край черешките, дървото и цветето. Намери къщичката”
Инструкция за задачи 5-6: „Бъди внимателен. Гледай писмото, открий правилната къщичка и я зачертай.”
Инструкция за задачи 7-10: „Разгледай писмото. В него е нарисувано как да се движиш, покрай кой предмет да преминеш (завиеш) и в каква посока. Бъди внимателен, открий правилния дом и го зачертай.”
Оценка на резултатите
При обработката на резултатите, по всяка задача от 1 до 6, за всеки правилен завой (направление) се начислява по 1 бал. Тъй като при тези задачи е необходимо да се направят 4 завоя, максималното количество за всяка задача е 4 бала. При задачите от 7 до 10 за всеки правилен завой се начислява по 2 бала; в задачи 7 и 8 (с два завоя) – максимално количество на всяка задача – 4 бала; за задачи 9 и 10 (с три завоя) – 6 бала.
Анкетна карта за родители. Проучване ра...
596# Методика за оценка на логическо мис...