2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. deathmetalverses
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. bojil
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. mimogarcia
9. bateico
10. sekirata
Методика „Три линии”
(диагностика на самооценка при подрастващи)
За изучаване нивото на самооценка на детето се предоставя бланка, на която са начертани 3 вертикални линии с дължина 100 мм. с указани долна, средна и горна точки. Горната и долната точка са отбелязани с вертикални чертички, а средната с едва забележима точка.
Инструкция: „Всеки човек оценява своите способности и възможности. Всяко качество може условно да се изобрази на вертикалната линия (показва се на бланката). Долната точка показва най-ниско (малко) развитие, а най-горната – най-високо (голямо) развитие. Сега на теб ти предлагам 3 линии: първата е ум, втората е увереност в себе си, а третата – личен авторитет сред другите (връстниците). От теб се иска на всяка линия да поставиш чертичка там, до където считаш, че е развито това твое качество.”
Обработка резултатите
Измерва се дължината на всяка линия, нанесена (маркирана) от детето в милиметри, като след това дължината се привежда в балове (например, 60 мм. = 60 бала). След това се изчислява средната величина (средно аритметично) на всички (трите) линии, маркирани от детето, като получения резултат се приема за среден показател за самооценка. От тази позиция са определени следните нива на самооценка:
-високо ниво - 74-60 бала;
-средно ниво - 59-45 бала;
-ниско ниво – по-малко от 45 бала.
Количеството бал от 45 до 74 (средна и висока стойност) удостоверяват реалистична (адекватна) самооценка; от 75 до 100 бала – свидетелстват за завишена самооценка и показва определено отклонение във формирането на личността; по-малко от 45 бала свидетелства за ниска самооценка (подценяване) и за крайно неблагополучно развитие на личността.
Наративен подход в образованието. Провеж...
Анкета за определяне необходимостта от п...