Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.12.2017 06:00 - Методика „Весел или тъжен“ – оценка на емоционалното отношение предстоящи първокласници към обучение в училище
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 1253 Коментари: 0 Гласове:
1



 

                 Методика „Весел или тъжен“ – оценка на емоционалното отношение
                               предстоящи първокласници към обучение в училище

 

Провеждане на изследването:  На рис. 1 и 2 са изобразени деца в различни ситуации, свързани с училището и обучението, както следва:

1.           Деца отиват на училище, а едно дете ги наблюдава през прозореца.

2.           Ученик е на дъската и отговаря на въпроси. До него е учителката.

3.           Деца в класната стая по време на час.

4.           Ученик в училищния коридор разговаря с учителка.

5.           Детето е вкъщи и подготвя уроците си.

6.           Ученик в училище оставя връхната си дреха на закачалка.

На всички картини децата са без лица.

image

 

Предложете на ИЛ да опише какво по негово мнение е лицето на детето (децата) на различните картини – весели или тъжни и поискайте да обясни защо мисли така.

Обикновено децата с желание дават отговори, но ако ИЛ заяви „Не зная“, то в такъв случай  задайте допълнителни въпроси:

-Как мислиш, какво се случва тук?

-Какви хора са нарисувани?

-Какво според теб правят/разговарят?

Изводи:

Емоционално неблагополучни (тревожни) се считат следните примерни отговори:

          -Момченцето, което гледа през стъклото има тъжно лице. Той не е учил за урока и са го наказали.

          -Момченцето в на дъската – изпитват го, но той не е учил, не знае какво да говори – мълчи и гледа тъжно.

          -Тук детето е изплашено, защото учителката му е писала двойка и вкъщи ще го накажат. Той не е учил и сега учителката му се кара.

          -Момиченцето пише домашна работа, но се страхува, че не може не разбира и затова е тъжна.

          -Момчето е  на чина. Той е много уплашен, защото е закъснял за часа и са извикали майка му в училище, страх го е да не го бият вкъщи.

Отговорите, които описват детето като весело или сериозно, отразяват позитивно настроение и се оценяват като емоционално благополучие.

          Ако детето даде 5-6 „тревожни“ отговора, това означава, че то се отнася твърде „болезнено“ към предстоящото постъпване в училище и този етап е свързан със силни емоционални преживявания.

image

 




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3857714
Постинги: 2184
Коментари: 116
Гласове: 1324
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930