2. radostinalassa
3. wonder
4. kvg55
5. planinitenabulgaria
6. varg1
7. leonleonovpom2
8. sparotok
9. mt46
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. hadjito
13. samvoin
14. tili
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Методика „Весел или тъжен“ – оценка на емоционалното отношение
предстоящи първокласници към обучение в училище
Провеждане на изследването: На рис. 1 и 2 са изобразени деца в различни ситуации, свързани с училището и обучението, както следва:
1. Деца отиват на училище, а едно дете ги наблюдава през прозореца.
2. Ученик е на дъската и отговаря на въпроси. До него е учителката.
3. Деца в класната стая по време на час.
4. Ученик в училищния коридор разговаря с учителка.
5. Детето е вкъщи и подготвя уроците си.
6. Ученик в училище оставя връхната си дреха на закачалка.
На всички картини децата са без лица.
Предложете на ИЛ да опише какво по негово мнение е лицето на детето (децата) на различните картини – весели или тъжни и поискайте да обясни защо мисли така.
Обикновено децата с желание дават отговори, но ако ИЛ заяви „Не зная“, то в такъв случай задайте допълнителни въпроси:
-Как мислиш, какво се случва тук?
-Какви хора са нарисувани?
-Какво според теб правят/разговарят?
Изводи:
Емоционално неблагополучни (тревожни) се считат следните примерни отговори:
-Момченцето, което гледа през стъклото има тъжно лице. Той не е учил за урока и са го наказали.
-Момченцето в на дъската – изпитват го, но той не е учил, не знае какво да говори – мълчи и гледа тъжно.
-Тук детето е изплашено, защото учителката му е писала двойка и вкъщи ще го накажат. Той не е учил и сега учителката му се кара.
-Момиченцето пише домашна работа, но се страхува, че не може не разбира и затова е тъжна.
-Момчето е на чина. Той е много уплашен, защото е закъснял за часа и са извикали майка му в училище, страх го е да не го бият вкъщи.
Отговорите, които описват детето като весело или сериозно, отразяват позитивно настроение и се оценяват като емоционално благополучие.
Ако детето даде 5-6 „тревожни“ отговора, това означава, че то се отнася твърде „болезнено“ към предстоящото постъпване в училище и този етап е свързан със силни емоционални преживявания.
Примерна схема (анкета) за характеристик...
Анкета за определяне необходимостта от п...