2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. deathmetalverses
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
Батерия методики
за изследване и развитие на паметта за деца от 3 до 6г.
Предложените тестови задачи за диагностика на паметта могат да се използват и в качеството на корекционно-развиващи упражнения. Предназначена е за деца на възраст от 3 до 6г.
Задачите не дават количествени критерии за оценка на паметта. В зависимост от това дали детето се справя или не и с какъв вид задачи, психологът избира съответните упражнения и развиващи занятия.
Препоръчително е диагностиката и обучение на паметта с деца от предучилищна възраст да се провеждат в игрална форма, така че на децата да им бъде интересно. Занятията не трябва да бъдат твърде дълги, за да не уморят децата.
1.Запаметяване на картинки и предмети (диагностика на краткосрочна памет).
Разгънете пред детето на масата 5-6 картинки или подходящи (интересни) предмети (играчки). Дайте 30 секунди за да ги запомни. Обяснете му, че по-късно ще бъдат скрити, а то трябва да назове тези от тях, които е запомнило. Можете да го помолите да опише детайлите на предметите. Като вариант на тази техника: променете местоположението на някои елементи, премахнете (добавете) или заменете елемент и след това помолете детето да определи какво е променено.
2.Рисуване по памет (диагностика на краткосрочна памет)
В продължение на 1 мин. на детето се показва с елементарни рисунки. След това таблото се скрива, а от него се иска да изобрази по памет онези от тях, които е запомнило. Като вариант на тази задача е упражнението за дорисуване по памет на липсващите части, (детайли) на картинката.
3. Дорисуване на картинки (диагностика кратковременна памет):
4. Съставяне на картинка по памет от части (диагностика краткосрочна памет). За тази задача са нужни две еднакви картини. Едната се показва на детето за време от 30 сек., а втората трябва предварително да се нареже на няколко части (колкото по-сложна е картината, толкова е по-трудна задачата). След това образецът се скрива, а детето трябва по памет да състави картината от предложените части.
5. Изследване на дълговременна памет.
В тези задачи се определя запаса от знания на детето (ерудиция).
За да се определи колко е развита дългосрочната памет на детето, може да се приложат следните примери: след като сте били заедно с детето на някое място, на следващия ден го помолете да опише какво е видяло там, какво е направило и т.н. В същото време изследвайте неговото наблюдение (попитайте за детайли) и обръщайте внимание за нивото на развитие на речта.
6. Изследване на двигателна (моторната) памет: възрастният моли детето да повтори определена последователност от движения, например да докосне с лява ръка, дясно ухо; да се усмихне, да седне и т.н. или да копира определена позиция на пръстите:
Важно е да се отбележи, че доколко е развита фината моторика на ръката, може да се съди от това, доколко е развита речта на детето. Това се дължи на факта, че центровете, отговарящи за речта и фините двигателни умения са разположени един до друг в мозъка. С развитието на пръстите на детето (рисуване, рязане с ножици, моделиране, нанизване на мъниста върху конец и др.), Вие също развивате неговата реч.
Примерна схема (анкета) за характеристик...
Анкета за определяне необходимостта от п...
Загадките около златния медальон на хан ...
Мис България Гергана Гунчева стана спорт...