2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. mt46
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Рамкова учебна програма по математика (приложна математика),
за изготвяне на индивидуални образователни програми,
за деца и ученици с нарушено зрение и с множество увреждания.
(V – VІІІ клас)
1. Общо представяне на програмата
Програмата е насочена към формиране на елементарни математически представи за количествени, пространствени и времеви отношения на обекти в непосредствената среда. Провокира се развитието на мисленето, вниманието и концентрацията на детската памет – качества на мисловната дейност, необходими в цялостния учебен процес. Цели се осмисляне на основни математически отношения между обекти и явления. Програмата е насочена към изграждане на навици и умения, пряко свързани с всекидневието и имащи непосредствен приложен характер.
Програмата е насочена към две основни групи зрително затруднени ученици с множество увреждания, а именно:
- Модул 1 включва зрително затруднени ученици със сериозни обучителни трудности, тежка и дълбока степен на умствена изостаналост, със заболявания на централната и/или периферна нервна система (тежки форми), определени синдроми, сляпоглухи с тежка степен на зрителна и слухова загуба и др.
- Модул 2 включва зрително затруднени ученици с умерена степен на умствена изостаналост, аутизъм, със заболявания на централната и/или периферна нервна система, хиперактивност, сляпоглухи с умерена степен на зрителна и слухова загуба и др. Обучението е до 3 часа седмично.
2. Цели на обучението
1.Формиране на обобщени количествени представи и овладяване на умения за сравняване на количествени отношения.
2.Формиране на елементарни представи за числата.
3.Формиране на елементарни представи за величини и измерването им.
4.Формиране на елементарни представи за пространствени отношения и посоки за развиване на умения за ориентиране в пространството.
5.Формиране на елементарни времеви представи.
6.Формиране на елементарни представи за основни геометрични фигури.
7.Формиране на елементарни представи за цветовете (при деца с остатъчно зрение).
4. Специфични форми и методи за оценяване на постиженията
-пряко наблюдение;
-ситуативно оценяване за справяне с поставена задача;
-неформални тестове и чек-листове.
Оценяването ще бъде основата за даване на крайна качествена оценка в следните нива:
1. Постига целта/задачата.
2. Справя се със задачата.
3. Среща трудности в постигането на целта/задачата.
5. Общи методически указания за прилагане на програмата
-съобразяване с индивидуалните потребности и възможности на децата;
-съобразяване на степента на физическо натоварване със здравословното състояние на децата;
-смяна на различни обучаващи дейности с релаксиращи такива;
-в заниманията да се създава ситуация максимално близка с естествените условия, в които детето се среща с даден предмет или действие;
Тагове:
Рамкова учебна програма по математика (п...
Рамкова учебна програма по математика (п...