2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. bojil
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Рамкова учебна програма по околен свят
за изготвяне на индивидуални образователни програми
за деца и ученици с нарушено зрение и с множество увреждания
(подготвителна група)
1. Общо представяне на програмата
Ориентирането в околната действителност е процес на взаимодействие, характеризиращ се с определена насоченост на познавателната активност, която се отразява както на равнището на възприемането, така и при изпробването и преобразуването на информацията и начините на действие. Възрастният трябва да се превърне в посредник на взаимодействието със заобикалящата го среда – да открива като „нова” природната и обществената среда. Трябва да бъдат определени основните понятия, които е необходимо да бъдат усвоени, и начините на представянето им. Ориентирането в конкретната действителност се осъществява чрез съприкосновение с природната и обществена среда.
Програмата е насочена към две основни групи зрително затруднени ученици с множество увреждания, а именно:
- Модул 1 включва зрително затруднени ученици със сериозни обучителни трудности, тежка и дълбока степен на умствена изостаналост, със заболявания на централната и/или периферна нервна система (тежки форми), определени синдроми, сляпоглухи с тежка степен на зрителна и слухова загуба и др.
- Модул 2 включва зрително затруднени ученици с умерена степен на умствена изостаналост, аутизъм, със заболявания на централната и/или периферна нервна система, хиперактивност, сляпоглухи с умерена степен на зрителна и слухова загуба и др.
Обучението е до 2 часа седмично.
2. Цели на обучението:
1.Натрупване на сетивен опит за обкръжаващия свят.
2.Формиране на адекватни представи за природната и обществена среда, достъпна за детето.
3.Разпознаване на предмети от близкото обкръжение и техни нагледно представени признаци.
4.Овладяване на начини за действие с достъпни предмети във връзка с тяхното предназначение и функции.
5.Запознаване с разновидностите на предметите и явленията. Установяване на сходство и различие между тях.
6.Стимулиране на преживяване на празничност по случай лични и обществени събития.
4. Специфични форми и методи за оценяване на постиженията
-пряко наблюдение;
-ситуативно оценяване за справяне с поставена задача;
-неформални тестове и чек-листове.
Оценяването ще бъде основата за даване на крайна качествена оценка в следните нива:
1. Постига целта/задачата.
2. Справя се със задачата.
3. Среща трудности с постигането на целта/задачата.
5. Общи методически указания за прилагане на програмата
-съобразяване с индивидуалните потребности и възможности на децата;
-съобразяване на степента на физическо натоварване със здравословното състояние на децата;
-смяна на различни обучаващи дейности с релаксиращи такива;
-в заниманията се създава ситуация максимално близка с естествените условия, в които детето се среща с даден предмет
-необходимо е в началото да се работи с реални предмети, а по-късно те да бъдат сравнени и заместени с играчка, символ или релефна рисунка;
Тагове:
Рамкова учебна програма по математика (п...
Рамкова учебна програма по математика (п...