2. radostinalassa
3. wonder
4. kvg55
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. sparotok
8. planinitenabulgaria
9. mt46
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. samvoin
13. tili
14. dalida
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Оценка на риска
от физическо, емоционално насилие и занемаряване на деца и ученици.
(в помощ на класните ръководители)
1. Физическо насилие. То се определя като физическа увреда на дете под 18 години, нанесена от човек, който е отговорен за благосъстоянието на детето, като с това се застрашава или накърнява здравето или благосъстоянието на детето
2. Емоционално насилие. То се определя като Поведения на възрастни спрямо деца, които са психично деструктивни.То може да се оценява според стадиите на развитието на детето по пет основни форми - отхвърляне, изолиране, тероризиране, пренебрегване и покваряване.
Оценка на индикаторите за емоционално насилие. Гарбарино, 1986г.
3.Занемаряване. Докато злоупотребата се определя като "действие”, занемаряването се определя като “бездействие”. Занемаряването се подразделя на три основни вида: физическо занемаряване, занемаряване на образованието и емоционално занемаряване.
4. Сексуално насилие и инцест. То се определя като използване на дете от възрастен за удовлетворяване на сексуалните нужди и желания. За инцест се говори, когато сексуалното насилие е извършено от член на семейството или друг кръвен родственик на детето. Сексуалното насилие може да е в обхвата от блудство до изнасилване.
Тагове:
Психодиагностика в училище. Анкета „Своб...
Психодиагностика в училище. Анкета „Граж...