Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.12.2017 13:00 - Протокол за оценка на характеристики за адаптивно поведение (от 6 до 13 години)
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 166 Коментари: 0 Гласове:
0



 

                                                                             Протокол

                                        за оценка на характеристики за адаптивно поведение

                                                                     (от 6 до 13 години)

 

Ученик …………….

Дата на раждане …………….

Възраст …………….

 

Сравнение на детето по всички характеристики с останалите деца от същата хронологична възраст.

 

Комуникативни умения

Комуникативните умения на детето са основно:

-вокализации и/ или специфични отговори на звукови или визуални стимули.

-жестове и/ или показване (посочване).

-вербални отговори, използващи една или две фрази от думи.

-вербални отговори, използващи цели изречения.

 

Уменията за вербална комуникация на ученика:

-са в голяма степен под средното ниво.

-са в малка степен под средното ниво.

-са около средното ниво.

 

Уменията за писмена комуникация на ученикът:

-са в голяма степен под средното ниво.

-са в малка степен под средното ниво.

-са около средното ниво.

 

По отношение на разбирането на устна реч ученика:

-има сериозни затруднения при изпълнението на инструкции.

-има средни затруднения при изпълнението на инструкции.

-няма затруднения при изпълнението на инструкции.

 

В сравнение с учениците на същата хронологична възраст богатството на речника на ученика:

-е сериозно ограничено.

-е ограничено в някаква степен.

-е около средното ниво.

 

Коментари по отношение на комуникативните умения ……..

 

Способности за самообслужване

По отношение на личната хигиена ученикът:

-изглежда разбира в малка степен необходимостта от лична хигиена и често я пренебрегва.

-понякога пренебрегва личната хигиена.

-има адекватна лична хигиена.

 

Способността на ученика да се самообслужва адекватно по време на училищния ден:

-е в голяма степен под средното ниво.

-е в известна степен под средното ниво.

-е около средното ниво.

 

Коментари по отношение на способностите за самообслужване ………

 

Социални умения

Взаимодействията със съучениците изглеждат:

-много незрели.

-незрели в известна степен.

-на средното ниво.

 

Взаимодействията с възрастни изглеждат:

-много незрели.

-незрели в известна степен.

-на средното ниво.

 

Способностите за разбиране на социалните взаимодействия (вербални и невербални cues, изразяване на благодарности и извинение, когато е необходимо)

-изглеждат сериозно ограничени.

-изглеждат ограничени в известна степен.

-изглеждат адекватни.

 

Коментари по отношение на социалните умения ………

 

Живот вкъщи и в училище

В училищна или домашна обстановка ученикът:

-е неспособен или изисква супервизия при изпълнение на ежедневните си задачи.

-е ограничен при изпълнение на ежедневните си задачи.

-е способен да изпълнява ежедневните си задачи без или с малка помощ.

 

Коментари по отношение на живота в училище и вкъщи ……..

 

Справяне в общността

Когато се предвижва от вкъщи към училище и обратно ученикът:

-има нужда от помощ, за да се предвижва.

-е способен да се предвижва с известна помощ.

-е способен да се предвижва от едно до друго място с малка или никаква помощ.

 

По отношението спазването на правилата вкъщи и в училище ученикът:

-винаги има неадекватно поведение и нарушава правилата, което изглежда че се дължи на неразбиране.

-понякога има неадекватно поведение и нарушава правилата, което изглежда че се дължи на неразбиране.

-обикновено има адекватно поведение.

 

Коментари по отношение на справяне в общността ………

 

Саморегулация

По отношение на способността да работи самостоятелно ученикът:

-изисква помощ и супервизия в по-голяма степен в сравнение със съучениците си.

-изисква помощ в известна степен в сравнение със съучениците си.

-е на същото ниво като съучениците си.

 

По отношение на саморегулация на поведението си ученикът:

-рядко се саморегулира.

-понякога е способен да се саморегулира.

-е способен в същата степен като съучениците си.

 

В сравнение със съучениците способността да планира и организира задачи и дейности този ученик:

-има сериозни затруднения при планиране и организация.

-се нуждае от известна помощ при планиране и организация.

-е способен също като съучениците си да планира и организира.

 

Коментари по отношение на саморегулацията ……….

 

Здраве и сигурност

По отношение на безопасността ученикът:

-пренебрегва сигнали за опасност и без супервизия би се поставил в опасна ситуация.

-в известна степен разбира кои ситуации са опасни.

-разбира нуждата от избягване на опасни ситуации в подобна степен на тази на съучениците си.

 

Проблеми свързани личното здраве и личната безопасност ученикът:

-ги разбира в малка степен или не ги разбира.

-разбира ги в известна степен.

-ги разбира сравнимо със съучениците си.

 

Проблеми свързани с болести и наранявания ученикът:

-изглежда неспособен да се предпазва.

-има нужда от повече помощ в сравнение с връстниците си, за да може да се предпазва.

-показва адекватно поведение за справяне с подобни ситуации.

 

Коментари по отношение на здравето и безопасността ……..

 

Академични постижения

По отношение на умения за четене ученикът:

-е значимо под нивото на съучениците си (трябва да измислим какви оценки са значимо под тези на другите)

-е в известна степен под нивото на съучениците си (оценки)

-е на средното ниво на съучениците си (оценки)

 

По отношение на математически способности ученикът:

-е значимо под нивото на съучениците си (трябва да измислим какви оценки са значимо под тези на другите)

-е в известна степен под нивото на съучениците си (оценки)

-е на средното ниво на съучениците си (оценки)

 

По отношение на способностите за писане ученикът:

-е значимо под нивото на съучениците си (трябва да измислим какви оценки са значимо под тези на другите)

-е в известна степен под нивото на съучениците си (оценки)

-е на средното ниво на съучениците си (оценки)

 

Коментари по отношение на академичните постижения …….

 

Забавления

По отношение на свободното време ученикът:

-изглежда че няма идеи как да прекарва свободното си време.

-има някаква идея как да прекарва свободното си време.

-е способен да използва свободното си време адекватно.

 

Когато играе игри със съучениците си ученикът:

-има сериозни затруднения при следването на правила, редуването и адекватното взаимодействие.

-има някои затруднения при следването на правила, редуването и адекватното взаимодействие.

-способен е по подобие на съучениците си да следва правила, да взаимодейства адекватно.

 

Коментари по отношение на свободното време и забавленията ……..

 

Моля, добавете всякакви коментари, които биха помогнали за адекватната оценката на адаптивното поведение на детето.

 

 

 

_____________________                                                   

Подпис на психолога                                                            

 

 

image




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 1501150
Постинги: 1679
Коментари: 116
Гласове: 1142
Календар
«  Декември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31