Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.04.2018 08:00 - Психодиагностика в училище. Диагностика на педагогическия коллектив. Тест за изследване стереотипите на възприятие за успешен ученик.
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 912 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

         Психодиагностика в училище - Диагностика на педагогическия коллектив.

              Тест за изследване стереотипите на възприятие за успешен ученик.

 

 

Инструкция: Определете какви качества трябва да притежава един ученик, за да постига добри и отлични резултати в обучението. За да направите това, изберете шест до седем (не повече) най-важни, значими качества.

Списък:

1.Дисциплиниран.  

2.Умен, съобразителен.      

3.Умее сам да определя и поставя цели в учебната работа.      

4.Добра памет.         

5.Трудолюбив, последователен.    .

6.Умее да използва чужд труд (конспекти, решени задачи и пр.).      

7.Самоконтролиращ се.      

8.Умее да планира работата си и да изпълнява своите планове.         

9.Любознателен, обича да учи.     

10.Винаги ориентиран към успех.           

11.Инициативен, не чака учителят да го застави да работи.    

12.Работи за оценка.           

13.Добро внимание.           

14.Отговорен.          

15.Умее да работи с книгите.

16.Умее да пише и да използва помагала.

17.Внимателен.       

18.Независим в разсвъжденията си.         

19.Уверен в себе си.

20.Винаги търси оригинално решение.   

21.Жизнерадостен.  

22.Способен да отстоява своите убеждения.

23.Твърда воля.

24.Не конфликтува с учителите, послушен.

25.Още какво?

 

 

Обработка и интерпретация на резултатите.

Изчислява се състава на избраните качества.

На база преобладаването на определени качества, се идентифицират следните инструментални типове успешни ученици:

-субективно творчески (11,18,20,22);

-с общо предназначение (общо-трудов) (1,5,14,17);

-притежаващи учебни умения (3,7,8,15);

-притежаващ добри познавателни способности (2,4,13,9);

-мотивационно-волеви (10,19,21,23);

-адаптивни (6,12,16,24),

-комбинирани, включващи различни качества.

Установяването на стереотипите позволява да се проникне в индивидуалните представи на ученика за същността на учебната дейност и за технологията на успеха: ценностното му отношение към творческия стил на дейност; разбирането за значимостта на базовите учебни умения; склонността към формално-приспособленческа тактика на учебно поведение; предпочитано приписване на успеха като цяло на вродените качества на ума или силно желание (воля и упоритост).  

image




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3854504
Постинги: 2182
Коментари: 116
Гласове: 1323
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930