Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.04.2018 09:00 - Психодиагностика в училище. Диагностика педагогическия колектив. Интегрална удовлетвореност на педагога от труда. (Н.П. Фетискин, В.В.Козлов, Г.М.Мануйлов)
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 1116 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 


                 Психодиагностика в училище. Диагностика педагогическия колектив.

                             Интегрална удовлетвореност на педагога от труда (УТ).

                                 (Автори: Н.П. Фетискин, В.В.Козлов, Г.М.Мануйлов)

 

Предназначение: Интегративен показател, отразяващ благополучието-неблагополучието на личността в трудовия колектив, се явява удовлетворението от труда, което съдържа оценка на интереса към изпълнената работа; удовлетворението от взаимоотношенията между служителите и с ръководството; нивото на претенциите в професионалната дейност; удовлетвореността от условията и организацията на труда и др.

Методиката позволява да се оцени не само общото удовлетворение от своята работа, но и нейните компоненти.

Инструкция: Прочетете всяко от предложените твърдения и оценете колко вярно е то за Вас. На предоставената отделна бланка запишете номера на твърдението и буквеното обозначение на избрания от Вас отговор.

Въпросник

1.Това, което върша в работата си ме интересува:

а) да

б) понякога

в) не

2.През последните години съм постигнал (а) успехи в своята професия.

а) да

б) отчасти

в) не

3.Имам добри отношения с членовете на нашия колектив.

а) да

б) не съвсем

в) не

4.Удовлетворението от работата е по-важно от високото заплащане.

а) да

б) не винаги

в) не

5.Заеманото от мен служебно положение не съответства на моите способности.

а) да

б) отчасти

в) не

6.В работата ми преди всичко ме привлича обстоятелството, че имам възможността да научавам винаги нещо ново.

а) да

б) понякога

в) не

7.С всяка изминала година, аз усещам как нарастват професионалните ми знания.

а) да

б) не съм уверен

в) не

8.Хората, с които работя ме уважават.

а) да

б) нещо средно

в) не

9.В живота често се случват ситуации, при които човек не може да изпълни цялата възложена му работа.

а) да

б) средно

в) не

10.Напоследък ръководството многократно е изразявало своята удовлетвореност от работата ми.

а) да

б) рядко

в) не

11.Работата, която върша не може да бъде изпълнена от лице с по-ниска квалификация.

а) да

б) средно

в) не

12.Процеса на работа ми доставя истинско удоволствие.

а) да

б) понякога

в) не

13.Харесва ми организацията на труда в нашия колектив.

а) да

б) не съвсем

в) не

14.Често имам разногласия с колегите си.

а) да

б) понякога

в) не

15.Рядко ме поощряват в работата.

а) да

б) понякога

в) не

16.Дори да ми предложат по-висока заплата, аз не бих сменил местоработата си.

а) да

б) може би

в) не

17.Моят непосредствен ръководител често не ме разбира или не иска да ме разбере.

а) да

б) понякога

в) не

18.В нашия колектив са създадени благоприятни условия за труд.

а) да

б) не съвсем

в) не

 

Обработка и интерпретация на резултатите.

image

Дешифратор на ключа

 

За получаване на обща оценка за удовлетвореността от своя труд и неговите съставляващи, е необходимо отговорите да се приведат в балове с помощта на следната таблица:

image

Оценката за общо и частично удовлетворение от труда (УT) се прави въз основа на сравнение на получените резултати с максималните показатели, дадени в ключа за обработка.

Средното ниво на УT се определя в диапазона 45-55% от общия резултат. Ниското ниво на УT се характеризира с диапазон от 1-44% и високо ниво - над 56%.

image

 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3817669
Постинги: 2164
Коментари: 116
Гласове: 1309
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031