2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Психодиагностика в училище. Диагностика на педагогическия коллектив.
Тест за изследване стилът на педагогическо общуване.
Инструкция: Прочетете всеки от тестовите въпроси и маркирайте със символа "+", ако сте съгласни с него и със символа "-", ако дадете отрицателен отговор. От степента на отговорите Ви, зависи и степента на достоверност на резултатите от тестирането.
1.Нуждаете ли се от внимателна подготовка за урока, дори ако нееднократно сте преминали темата?
2.Предпочитате ли логиката, пред представянето на емоционален разказ.
3.Вълнувате ли се преди да застанете лице в лице с класа?
4.Предпочитате ли по време на изложението на учебния материал да се намирате на учителския стол (катедра)?
5.Често ли използвате методически способи, които успешно сте прилагали преди и тогава са давали положителни резултати?
6.Придържате ли се към предварително подготвената схема на урока?
7.Често ли по време на уро, решавате да включите моментно възникнали в главата ви примери, илюстриращи казаното, свидетел на които сте били самия вие?
8.Въвличате ли учениците в обсъждане на темата по време на урока?
9.Стремите ли се да разкажете колкото се може повече по темата, независимо от изражението на лицата и общото поведение на слушателите?
10.Често ли ви се отдава да се пошегувате с успех по време на урока?
11.Предпочитате ли при обяснение на учебния материал, да се придържате да се придържате към бележките си?
12.Губите ли равновесие при възникване на непредвидими реакции на аудиторията (шум, оживление)?
13.Нуждаете ли се от достатъчно продължително време (5-8 мин.) за да възстановите нарушения конбтакт и отново да привлечете вниманието на учениците?
14.Повишавате ли глас, правите ли пауза, ако усетите липсата на внимание от страна на учениците по време на урока?
15.Стремите ли се да задавате риторични въпроси?
16.Предпочитате ли в процеса на обяснение на учебния материал да задавате въпроси на учениците?
17.По време на урока обръщате ли внимание кой ви слуша?
18.Имате ли навик да избирате сред учениците от класа 2-3 ученика и да следите тяхното емоционално състояние?
19.Изважда ли ви „от релси“ скептичното хилене на учениците?
20.Забелязвате ли по време на урока промените в настроението на учениците?
21.Поощрявате ли учениците да влизат в диалог с вас по време на обяснението на темата?
22.Отговаряте ли веднага при реплики на учениците?
23.Използвате ли едни и същи жестове за подкрепа на своите фрази, независимо от ситуацията?
24.Увличате ли се толкова много в монолога си по време на урока, че не ви остава време за допълнитела работа?
25.Чувствате ли се след урока толкова уморен, че не сте в състояние да го повторите същия ден още веднъж (по време на втора смяна)?
Обработка и интерпретация на резултатите
Изчислява се броя на съвпаденията на плюсове и минуси в съответствие с посочения по-долу ключ и се определя тенденцията. Ако общата сума на съвпаденията е 80% от всички пунктове от един модел общуване, можете да се приеме, че идентифицираната склонност е стабилна.
Примерна схема (анкета) за характеристик...
Анкета за определяне необходимостта от п...