Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.04.2018 06:00 - Психодиагностика в училище. Диагностика на педагогическия колектив. Тест за експресна оценка на ръководството на училището и учителите. (В.П. Прядеин)
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 1604 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 


            Психодиагностика в училище. Диагностика на педагогическия колектив.

              Тест за експресна оценка на ръководството на училището и учителите.

                                                                       (В.П. Прядеин)

 

Инструкции за изследователя.

Изборът на метод за тестване (открит или анонимен) зависи от стилът на директора за училищно ръководство. При преобладаване  на авторитарен или неустойчив (авторитарно-либерален стил „тояга и морков“),  по-добре е да се проведе анонимно тестиране. Във всеки случай са необходими предварителни срещи с родителите, учителите и училищно ръководство.

Препоръчително е решението за тестиране и обработката на данните да бъде дело на училищния психолог, който работи в същото училище, като самият той не участва в изследването. Желателно е тестирането да обхване всички учители и помощен персонал на училището (охрана, техническо оборудване, администрация и др.). Оценките за административната, учебната и възпитателна работа се поставя на базата средните данни от всички изследвани лица.

 

Инструкция за учителя.

Уважаеми колега,

За да подобрим ефективността на работата в училището, Ви молим да оцените изпълнението на функционалните задължения от директора и неговите заместници по 5-степенна скала. Поверителността на получената от вас информация е гарантирана.

Скала за оценка на ръководството на училището.

5 - ръководителят напълно съответства на своята длъжност; проявява инициативност, творчество, отговорност, взискателност и т.н.

4 - достойнствата на работата му са несъизмеримо по-големи от недостатъците; може обаче да работите и по-добре.

3 - изпълнява работата си спонтанно, поради необходимост, „без огън“; фокусиран е само върху отделни компоненти на дейността.

2 - той е добър човек и учител, но не и ръководител.

1 - мисля, че с дейността си той нанася повече вреди на училището, отколкото полза.

image

image

Инструкция за изследователя.

За предпочитане е изследването на родителите да се проведе по време на родителско събрание (среща), на предварително подготвени формуляри (с отпечатани имена на учителите и преподаваните от тях предмети). Добре е към бланките да има забележка: (КР) – класен ръководител по класове; учителят изпълняващ тази функция, както и (Д) – директор; (ЗУЧ) – зам. по учебната част; (ЗВЧ) – зам. по възпитателната част и други, ако има такива в ръководството.

Инструкция за родителите.

Уважаеми родители,

С цел подобряване ефективността на учебната дейност и отношението към Вашето дете, е необходимо да оцените образователната дейност на всички учители, преподаващи в този клас по 5-бална система. Оценката е комплексна. Тя включва балове за:

а) обучение (O) - качеството на знанията, преподавани от учителя по дадения предмет (П);

б) възпитание (В) - отношението към вашето дете (доброжелателност, формиране на  ценностни ориентации, черти на характера и т.н.).

Желателно е да подкрепите оценката си с положителни и отрицателни примери или изявления. Подобна работа ще бъде направена и от вашето дете. Препоръчително е да не му налагате вашето мнение. Опитайте се да бъдете безпристрастни и обективни. Освен това трябва да изразите своето мнение (и да го отразите в балове) относно възпитателната дейност на директора (Д), зам. директора по учебната част (ЗУЧ), зам. директора по възпитателната част (ЗВЧ), зам. дирекрора по ……… (…) и класния ръководител работа (КР).

Баловете за ръководителите на училището се отнасят както за педагогическа дейност (обучение и възпитание), така и за изпълнение на техните функционални задължения. Критичните изявления няма да повлияят на отношението към вашето дете от страна на учителите в училището. Поверителността на Вашите бележки, мнения и предложения е гарантирана.

Оценъчна скала за учител-предметник.

5 - той има призванието да бъде учител; освен основните знания по предмета, той предоставя и допълнителни; контролира изпълнението на задачите; осъществява индивидуален подход към детето. Прилага разнообразни форми за преподаване. Използва съвременни информационни технологии. Взискателен е.

4 - предоставя добри знания в рамките на програмата. В работата му, положителните страните са повече от отрицателните.

3 - за такъв учител може да се каже: „Като няма риба и ракът е риба“. Работата си изпълнява спонтанно, в зависимост от настроението.

2 - лош учител, работи по необходимост (заради пари).

1 - такива учители нямат място в училище.

Скала за оценка на учител-възпитател

5 - с учителя можете да говорите по всяка тема, различна от предмета и да се обръщате за съвет. Децата го ценят не само за знанието, но и за човешките му качества. Те знаят, че учителят не е равнодушен към техните стремежи и грижи, обича ги.

4 - учителят е благосклонен, отзивчив, има положително отношение към децата.

3 - общуването с децата се определя от настроението му. Ако „не е тръгнал сутрин с правилния крак напед“, по-добре е да не се доближавате до него – той е склонен да вика, да обижда, да крещи.

2 - на първо място обръща внимание на недостатъците на децата в постъпките,  назидателен, ограничаващ, постоянно правещ забележки.

1 - този учител не трябва да се допуска до децата.

image

Скала за оценка на ръководството на училището.

5 - ръководителят напълно съответства на своята длъжност; проявява инициативност, творчество, отговорност, взискателност.

4 - достойнствата на работата му са несъизмеримо по-големи от недостатъците; може обаче да работите и по-добре.

3 - изпълнява работата си спонтанно, поради необходимост, „без огън“; фокусиран е само върху отделни компоненти на дейността.

2 - той е добър човек и учител, но не и ръководител.

1 - мисля, че с дейността си той внася повече вреди на училището, отколкото полза.

Инструкция за учениците.

За подобряване ефективността на преподаваните дисциплини и взаимоотношенията с учителите, трябва да оцените по 5-бална скала образователната работа на всички учители, преподаващи във вашия клас. Оценката е комплексна. Тя включва балове за:

а) обучение (O) - качеството на знанията, получени от учителя по преподавания предмет (П);

б) възпитание (В) - учителят пример за подражание ли е за вас, вслушвате ли се в неговите указания и съвети, следвате ли го и т.н.

Желателно е да подкрепите своята оценка с положителни и (или) отрицателни примери или изявления. Същата работа ще бъде извършена и от вашите родители. Препоръчително е да не им налагате мнението си. Опитайте се да бъдете безпристрастни и обективни. Оценявайте като цяло, а не по единични, индивидуални прояви (както при всеки човек, те могат да бъдат случайни и изключения).

Освен това, вие трябва да изразите своето мнение (и да го отразявате в бланката) за възпитателната дейност на директора на училището (Д), заместник-директора по учебната част (ЗУЧ), заместник-директора по възпитателната част (ЗВЧ) и класния ръководител (КР). Баловете за ръководството на училището се отнасят както за педагогическа дейност (обучение и възпитание), така и за изпълнение на техните функционални задължения. Критичните изявления няма да повлияят на отношението на учителите към вас. Поверителността на Вашите бележки, мнения и предложения е гарантирана.

 

Скала за оценка на учител-предметник.

5 - с учителя можете да говорите по всяка тема, различна от предмета и да се обръщате за съвет. Децата го ценят не само за знанието, но и за човешките му качества. Те знаят, че учителят не е равнодушен към техните стремежи и грижи, обича ги.

4 - учителят е благосклонен, отзивчив, има положително отношение към децата.

3 - общуването с децата се определя от настроението му. Ако „не е тръгнал сутрин с правилния крак напед“, по-добре е да не се доближавате до него – той е склонен да вика, да обижда, да крещи.

2 - на първо място обръща внимание на недостатъците на децата в постъпките,  назидателен, ограничаващ, постоянно прави забележки.

1 - този учител не трябва да се допуска до децата.

image

Скала на учителя (как като възпитател).

5 - с учителя можете да говорите по всяка тема, различна от предмета и да се обръщате за съвет. Децата го ценят не само за знанието, но и за човешките му качества. Те знаят, че учителят не е равнодушен към техните стремежи и грижи, обича ги.

4 - учителят е благосклонен, отзивчив, има положително отношение към децата.

3 - общуването с децата се определя от настроението му. Ако „не е тръгнал сутрин с правилния крак напед“, по-добре е да не се доближавате до него - той е склонен да вика, да обижда, да крещи.

2 - на първо място обръща внимание на недостатъците на децата в постъпките,  назидателен, ограничаващ, постоянно прави забележки.

1 - този учител не трябва да се допуска до децата.

Източник:
image

image
 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3817168
Постинги: 2164
Коментари: 116
Гласове: 1309
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031