Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.04.2018 08:00 - Тест за изучаване степента на удовлетвореност от функционирането в различни жизнени сфери (И.Колер)
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 1488 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 


                  Тест за изучаване степента на удовлетвореност от функционирането

                                               в различни жизнени сфери (И.Колер)

 

Предназначение

Тестът е предназначен за възрастни и е от психологически инструменти за изследване на фрустрацията. Предназначен е за изучаване степента на удовлетвореност на респондента от своето функциониране в основните сфери на жизнена дейност.

Методиката е особено ценна с това, че може да бъде приложена преди началото на консултация или психотерапия на клиента, с цел установяване на проблеми в някои от основните сфери на жизнена дейност.

Скали (източници на трудности):

-съпружеския живот и интимни отношения;

-взаимоотношенията с родствениците (разширено семейство)

-взаимоотношения в работата и професионална дейност;

-социалната сфера.

Инструкция:  Пред Вас има списък с твърдения, отнасящи се до различни сфери на жизнена дейност. Прочетете всяко твърдение и изберете един от предложените варианти за отговор.

Обърнете внимание: твърденията от 1 до 24, касаят Вашите взаимоотношения с родствениците (съпрузи, съпруги, родители, тъща, тъст, свекър, свекърва и др.). Ако в обкръжението Ви няма такива лица – не отговаряйте на тези въпроси.

В случай на нерегистриран брак или развод, ако Вие разглеждате Вашите партньорски отношения като достатъчно устойчиви и продължаващи, независимо от развода (например, във връзка с възпитанието на децата), отговорете на съответните въпроси.

Ако списъкът с твърдения не съдържа някои важни според Вас проблеми и трудности от живота Ви, то моля, допишете ги в края на бланката.

Варианти за отговор:  

-съвършено верно (ако твърдението отразява абсолютно точно Вашите проблеми);

-по-скоро вярно (ако твърдението отразява достатъчно точно Вашите проблеми);

астично – да, частично – не (ако твърдението отразява само частично точно Вашите проблеми);

-по-скоро невярно (ако твърдението по-скоро не отразява точно Вашите проблеми);

-съвършено невярно (ако твърдението въобще не отразява Вашите проблеми);

 

Въпросник

1.Бракът ми страда от недостатъчно взаимно разбиране.

2.Бракът ми страда от недостатъчно взаимна нежност.

3.В резултат на нарушени сексуални отношения, имам затруднения в съпружеския си живот.

4.В резултат на различния ни подход при възпитанието на децата, имам трудности в съпружеския ми живот.

5.Различията, произтичащи темперамента и характера, са причина за трудности в съпружеския ми живот.

6.Различното отношение към разпределението на домашните задължения, води до провал в съпружеския ми живот. 

7.Имам недоразумения с партньора си по въпросите на парите, които водят до трудности в съпружеския ми живот.

8.Имам проблеми в съпружеския си живот, поради различно отношение към намерението ни да имаме деца.

9.Отношенията в съпружеския ми живот са опорочени от извънбрачни връзки. 

10.Отношенията ни в съпружеския живот страдат поради разногласия по повод съвместното прекарване на свободното време.

11.Имам конфликти в съпружеския си живот, поради прекалена заетост в работата.

12.Имам разногласия с майка ми.

13.Имам разногласия с баща ми.

14.Имам трудности във взаимоотношенията с моите братя и сестри.  

15.Имам напрежение в отношенията с тъста (свекъра).

16.Имам напрежение в отношенията с тъщата (свекървата).

17.Децата ми създават много проблеми.  

18.Имам конфликти с приемните (осиновените) ми деца.  

19.Имам трудности в отношенията с роднините на съпруга (съпругата) ми.

20.Имам трудности в отношенията с роднини, с които обитаваме един дом (къща, квартира или са непосредствени съседи).

21.Считам, че моята семейно-битова ситуация (условия) е неудовлетворителна.

22.Тежи ми, че съм задължен (а) да се грижа за болен член на семейството.

23.Не съм доволен от своята работа, защото не удовлетворява професионалните ми интереси.

24.Пречи ми ежедневната монотонност в работата ми.

25.Многоплановостта в работата ми създава определени трудности.

26.Изпитвам неудовлетвореност от работата ми, защото в нея преобладават административните задачи над професионалните.

27.Имам напрежение с висшестоящите в работата.

28.Имам затруднения в отношенията си с колегите.

29.Имам конфликти с моите подчинени.

30.Не съм удовлетворен от моята работа, защото тя не съответства на моята професия.

31.Не съм доволен от работата си, защото повишените професионални изисквания не отговарят на моята квалификация.

32.Изпитвам неудовлетвореност от работата си, защото трябва да изпълнявам дейност, съответстваща на по-ниска квалификация от моята.

33.Аз имам проблеми във връзка с преумора в работата ми.

34.Удовлетворението от работата ми е помрачено от липсата на достатъчно признание.  

35.Намирам се в трудни отношения с най-близкото си обкръжение (родители, семейство, приятели), защото те имат морални нагласи, които не споделям.

36.Поради различни политически убеждения се намирам в конфликти с хората от най-близкото ми обкръжение.

37.Не споделям религиозните възгледи на хората от най-близкото ми обкръжение и това е подод да имам редица проблеми в отношенията си с тях.

38.Между мен и семейството ми има напрежение поради различията в идеологическите ни позиции.

39.Изпитвам напрежение (неудовлетвореност), защото моите социално-политически нагласи са в противоречие с актуалната обществена действителност.

40.Намирам се в трудно положение, тъй като моите политически убеждения противоречат на обществените изисквания.

41.Изпитвам тревога и напрежение от факта, че не участвам в обществена дейност и организации.

42.Считам за свой недостатък отсъствието на каквато и да е обществена активност в живота ми.

43.Имам особено напрегнат живот поради буквално претоварване с обществени задължения.

44.Моите отношения с приятелите ми (колегите) са трудни и конфликтни, поради различия в политическите и идеологическите ни възгледи.  

45.Преживявам дълбоко негативно, наблюдавайки грешките на политическите и обществени лидери и съм разочарован от тях.

Ключ.

Източник на трудности в съпружеския живот, вопроси: 1-11.

Източник на трудности във взаимоотношенията с родствениците: 12-22.

Източник на трудности в професионалната сфера: 23-34.

Източник на трудности в социалната сфера: 35-45.

Изчисляване на баловете.

Използва се следната схема: 

-съвършено вярно– 5 бала.

-по-скоро вярно – 4 бала.

астично – да, частично – не – 3 бала.

-по-скоро, не е вярно– 2 бала.

-съвършено невярно – 1 бал.

image 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3857528
Постинги: 2184
Коментари: 116
Гласове: 1323
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930