Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.05.2018 09:00 - Въпросник за самооценка на търпеливост (Е.П. Ильина и Е.К. Фешенко)
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 642 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 


                                       Въпросник за самооценка на търпеливост  

                                                    (Е.П. Ильина и Е.К. Фешенко)

 

Методиката е разработена и описана от Е.П. Ильина и Е.К. Фешенко и е предназначена за самодиагностика на търпеливостта.

Инструкция: За да работите с тази техника (за регистриране на резултатите) ще Ви е нужен лист хартия и молив (писалка). Запишете на листа в колонка номерата на въпросите от 1 до 18. Отговорете дали сте съгласни с предложените твърдения. Ако сте съгласни, на листа до номера поставете знак „+“, ако не сте съгласни – знак „–“.

Въпросник

1.Ако се уморя в изпълнението на някаква работа, веднага се отказвам.

2.Когато някой разказ е скучен, на мен не ми достига търпение да го чета до края.

3.Аз наистина не обичам да вися на дълги опашки и често си тръгвам, без да чакам до края.

4.В състояние съм дълго да търпя болка, например, когато ме боли зъб.

5.Обикновено съм в състояние дълго да понеса жажда.

6. Не бих издържал дълго гладуване, например, да отслабна, за да се възстановя от болест.

7.Когато се уморя по време на час по физкултура (във фитнес-залата), аз веднага преустановявам изпълнението на упражнения (тренировката).

8.Рядко се отказвам от скучна (досадна) работа (която не ми върви), без да я довърша.

9.Обикновено трудно удържам да върша някаква работа до тогава, докато вече „не мога повече“.

10.Не оставям работата си на половината, независимо колко съм уморен.

11.Харесвам предизвикателна физическа работа, в която е нужна воля, усилие и преодоляване на препятствия, за да я изпълня.  

12.С увереност мога да кажа, че съм търпелив човек.

13.При физическа тренировка, например бягане, независимо колко съм уморен, аз се старая с всички сили да поддържам висок темп.

14.Дразня се, когато на спирката трябва да чакам дълго, дори тогава, когато не бързам за някъде.

15.Имам непоносимост към болка.

16. Не искам да смятам себе си за слабоволеви, затова всеки път се старая да свърша дори тежка физическа работа докрай.

17.Действам на принципа „За лудо работи, за лудо не стой!“.

18.Не мисля, че чрез „търпение и труд“ се постига всичко, трябва да се действа и с ум, а не човек да се преуморява.  

 

Обработка и интерпретация на резултатите

За всеки отговор „да“ (знак „+“) на твърдения: 4, 5, 8, 10, 11 12, 13, 16, 17 
и всеки отговор „не“ (знак „–“) на твърдения: 1, 2, 3, 6, 7, 9, 14, 15, 18, се начислява по 1 бал. След това баловете се сумират.  

-до 6 бала – ниско ниво на търпеливост. Вие определено сте нетърпелив – да чакате, за Вас означава буквало да се измъчвате. Не забравяйте народната мъдрост, че „Чрез търпение и труд, всичко се постига!“.

-7–11 бала – средно ниво на търпеливост. Вие се адаптирате лесно към работа и при общуване, но не забравяйте, че всяка започната работа трябва да се завършва.  

-12 бала и повече – високо ниво на търпеливост. Вие сте определено търпелив човек, но не бива напразно да пропилявате енергията си.

image 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3874158
Постинги: 2191
Коментари: 116
Гласове: 1327
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930