Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.05.2018 09:00 - Психодиагностика в училище. Диагностика на педагогическия колектив. Тест „Жизнен спектакъл“.
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 835 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 


            Психодиагностика в училище. Диагностика на педагогическия колектив.

                                                     Тест „Жизнен спектакъл“.

 

За да разберете как живеете, независимо и самостоятелно или „под диктовка“ – оценете и определете към кой психологически тип принадлежите.  

Инструкция: Предлагаме Ви 44 твърдения, относно различни аспекти на живота и работата. Оценете степента на вашето съгласие или несъгласие с твърденията по 6-баловата скала:   -3 -2 -1 1 2 3, където -3 означава пълно несъгласие, а +3 – пълно съгласие.

Стимулен материал.

1.Израстването в службата най-вече зависи от щастливи обстоятелства, отколкото от способностите на човек.

2.Повечето от разводите се случават поради това, че хората не желаят да се приспособят един към друг.  

3.Болестта е в резултат на случая, ако ти е съдено да заболееш, то нищо не можеш да направиш.  

4.Хората се оказват самотници поради това, че самите те не проявяват дружелюбие и интерес към обкръжаващите ги.  

5.Реализирането на моите желания често зависи от късмета.  

6.Безполезно е човек да полага усилия, за да предизвика симпатията на други хора към себе си.  

7.Външните обстоятелства – родители и благосъстояние, влияят на семейното щастие не по-малко от отношенията между съпрузите.  

8.Често чувствам, че мога да въздействам сериозно върху това, което се случва с мен. 

9.Обикновено ръководството е много по-ефективно, когато напълно контролира подчинените и не разчита на тяхната самостоятелност. 

10.Оценките ми в училище в голяма степен зависеха от случайни обстоятелства (например, настроението на учителя), отколкото от моте усилия.  

11.Когато правя планове, аз вярвам в тяхното реализиране.  

12.Това, което много хора мислят за късмет, всъщност се явява резултат от техните целенасочени усилия. 

13.Мисля, че правилният начин на живот може да помогне много повече на човек да бъде здрав, отколкото лекари и лекарства.

14.Ако хората не си подхождат един с друг, то каквото и да правят за да изградят щастлив семеен живот, няма да успеят.  

15.Всичко хубаво което съм направил (а) обикновено е оценено по достойнство от другите около мен. 

16.Децата порастват такива, каквито са ги възпитали техните родители.  

17.На мнение съм, че случая или съдбата в малка степен играе роля в моя живот.

18.Старая се да не планирам много напред в бъдеще, защото човек никога не знае какви обстоятелства ще възникнат.  

19.Моите оценки в училище повече от всичко зависеха от моите усилия и степен на подготвеност.

20.При семейни конфликти по-често аз изпитвам чувство за вина, отколкото другата страна.

21.Животът на повечето хора зависи от обстоятелствата.

22.Предпочитам такова ръководство, при което мога самостоятелно да определя какво и как да направя. 

23.Считам, че начинът на живот на човек в никакъв случай не се явява причина за болестите му.

24.Обикновено неуспешно стечение на обстоятелствата пречи на хората да постигнат успех в своята работа.  

25.В края на краищата, за лошите отношения в организацията са отговорни самите хора, които работят в нея. 

26.Често чувствам, че не съм в състояние да променя отношенията в семейството си.  

27.Ако поискам, мога да предразположа към себе си всеки човек.  

28.Върху подрастващото поколение влияят толкова много и различни фактори, че усилията на родителите често се оказват безполезни. 

29.Всичко, което се е случило с мен (на мен) е плод на моите ръце. 

30.Трудно е да се разбере защо ръководителите постъпват по един, а не по друг начин.  

31.Човек, който не може да постигне успех в живота си, най-вероятно не е положил достатъчно усилия.

32.От всички членове на моето семейство, аз най-често мога да получа от всеки от тях това което искам.

33.За неприятностите и неуспехите, които съм имал (а) в своя живот, често са били виновни по-скоро други хора, отколкото аз.

34.Едно дете винаги може да бъде предпазено от простуда, ако се следи и облича правилно.

35.В сложна обстановка предпочитам да изчакам, докато проблемите се разрешат сами. 

36.Успехът се явява резултат от упорита работа и не зависи от случая или късмета.

37.Чувствам, че в сравнение другите, от мен най-много зависи щастието на моето семейство.  

38.Винаги ми е било трудно да разбера, защо се харесвам на едни хора, а на други – не.  

39.Винаги предпочитам да взема решение и да действам самостоятелно, а не да се надявам на помощ от други хора или съдбата.

40.За съжаление, заслугите на човек често остават непризнати, независимо от неговото старание.

41.В семейния живот има ситуации, които човек не може да разреши дори при силно желание.  

42.Способните хора, които не успяват да реализират своите възможности, трябва да винят за това само себе си.  

43.Много от моите успехи са постигнати благодарение помощта на други хора.

44.Повечето от неуспехите в моя живот са в резултат на неумение, незнание или мързел.

 

Обработка на резултатите.

Първият показател (независимост и самостоятелност) се получава при събиране на вашите отговори по следните въпроси (обобщете баловете със знака, който сте поставили): 2, 4, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 19, 20, 22, 25, 27, 29 , 31, 34, 36, 37, 39, 42, 44.

Вторият показател („под диктовка“) се получава чрез комбиниране на отговорите Ви на въпроси (когато сумирате оценките си, променете знака на противоположния): 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10 , 14, 18, 21, 23, 24, 26, 28, 30, 33, 35, 38, 40, 41, 43. Съберете първия и втория показател.

Получения бал приведете в стенове, използвайки таблицата:

image

Интерпретация.

Ако сте получили число близко до 5,5 стена, тогава най-вероятно сте човек със средни психологически показатели. Това означава, че в някои ситуации се стремите да станете „режисьор“ на живота си, а в някои играете определена ‚роля“ в „чужд спектакъл“.

Ако имате резултат над 5,5 стена, тогава през по-голямата част от времето Вие „пишете сценарии“, „режисирате роли“ в своя човешки театър и се стремите да играете в него „главната роля“.

 

Ако резултатът ви е под 5,5 стена, често живеете на „под диктовка“. На „сцената на живота“ си играете в „пиеса“, в която Ви е отредена определена „роля“ от някой друг. Вероятно в младостта сте се противопоставили на това, но с течение на времето Вие сте се примирили и сте станали покорни. Има обаче вероятност да се е случило и точно обратното – в детството и юношеството сте бил пасивен, но с течение на времето сте започнали да развивате своята дейност и все по-често се занимавате с „поставянето“ на сцена на вашите „пиеси“.

image




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3817210
Постинги: 2164
Коментари: 116
Гласове: 1309
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031