2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Психодиагностика в училище.
Отношение към училището. Методика „Незавършени разкази“
Ред за работа
В зависимост от възрастта, на учениците се предлага в писмен или устен вариант (индивидуално или групово), да отговорят на въпроси, свързани с 20 различни училищни ситуации. От тях се иска да кажат (напишат) първото нещо, което им идва наум.
1.По време на час Петьо постоянно се разсейвал, говорел с другаря си, проверявал чантата си, питал другите, гледал през прозореца. Учителелят му направила строга забележка.
Какво е казал (помислил) Петьо? Защо е казал това?
2.Ира помолила Наташа да и помогне да напише домашната си работа по време на междучасието, защото вчера си е легнала много рано да спи.
Какво е отговорила Наташа? Защо е казала това?
3.На пода в класната стая били разхвърляни някакви хартийки. След часа, учителят помолил Катя да ги събере и постави в кошчето за отпадъци.
Какво е казала Катя (помислила)? Защо е казала това?
4.По време на контролна работа Влади помолил Наско: „Моля те, дай да препиша отговора на задачата!“
Какво му е казал Наско? Защо му е казал това?
5.Людмила обинила Нина, че е алчна, защото не и е подарила нова си химикалка.
Какво е отговорила Нина? Защо е казала това?
6.По време на междучасието Сашо блъскал Мишо и други ученици от класа. Момчетата му се разсърдили, но той продължил.
Какво му е казал (направил) Мишо? Защо е казал (направил) това?
7.В училищната столова Елена, без да изчака своя ред на опашката, направо застанала пред Светла.
Какво е казала (направила) Светла? Защо е казала (направила) това?
Какво й е отговорила Елена? Защо е отговорила така?
8.По време на час Ирина отговаряла на въпрос на учителката, но Валентина се опитала да я прекъсне и да отговори вместо нея.
Какво е казала след часа Ирина на Валя? Защо е казала това?
Какво й е отговорила Валя? Защо е отговорила така?
9.Деца водели разговор. Дарина попитала какво означава една непозната за нея дума и тогава всички започнали да се смеят.
Какво им е казала Дарина? Защо е казала това?
10.След вечеря майката помолила Кристиян да измие чиниите на цялото семейство.
Какво е отговорил Кристиян? Зашо е казал това?
11.Боби бягал в класната стая и бутнал от чина тетрадките на Нина.
Какво му е казала Нина? Защо е казала това?
12.Майката на Влади му предложила, да подготви навреме домашните си работи за утрешния ден.
Какво е казал (помислил) Влади? Защо е казал това?
13.Петьо играел на двора с приятели интересна игра, но майка му го помолила да отиде до магазина.
Какво отговорил Петьо? Защо казал това?
14.Люси разговаряла дълго по телефона със своята приятелка, но баща й казал незабавно да прекрати разговора.
Какво му отговорила (помислила) Люси? Защо е казала това?
15.Ели видяла, че в хладилника има сладолед. Майка й обаче напомнила, че тя има болки в гърлото и не бива да яде сладолед.
Какво казала (помислила) Ели? Защо отговорила така?
16.Иван предложил на Валерия, да скрият чантата на Ники, за да се пошегуват.
Какво му е отговорила Валерия? Защо е казала това?
17.Учителят обявил края на контролната работа и започнал да събира тетрадките. Юлия искала да продължи да пише, но учителят взел тетрадката й. .
Какво е казала (помислила) Юлия? Защо е казала така?
18.Николай в продължение на часове гледал непрекъснато филми по телевизора. Баща му направил забележка и му предложил да прекрати това занимание.
Какво е отговорил (помислил) Николай? Защо е отговорил така?
19.Сергей помолил майка си да му позволи разходка заедно с приятелите му в парка. Майка му обаче не разрешила.
Какво е отговорил (помислил) Сергей? Защо е отговорил така?
20.Светла цяла вечер е работила върху домашната си работа по литература за следващия ден. По време на час учителката и поставила оценка „3+“.
Какво е отговорила (помислила) Светла? Защо е казала това?
Ключ
Тук са показани областите, в които възникват нравствени конфликти: във взаимоотношенията с възрастните, с връстници или поради липса на придобити социални навици.
1.Конфликт с възрастни и с връстници.
2.Конфликт с връстници.
3.Конфликт с възрастни.
4.Конфликт с връстници, липса на социални навици.
5.Конфликт с връстници, липса на социални навици.
6.Конфликт с връстници, липса на социални навици.
7.Конфликт с връстници, липса на социални навици.
8.Конфликт с връстници, липса на социални навици.
9.Конфликт с връстници, липса на социални навици.
10.Конфликт с родителите.
11.Конфликт с връстници, липса на социални навици.
12.Конфликт с родителите.
13.Конфликт с родителите.
14.Конфликт с родителите.
15.Конфликт с родителите.
16.Конфликт с връстници, липса на социални навици.
17.Конфликт с възрастни.
18.Конфликт с родителите.
19.Конфликт с родителите.
Примерна схема (анкета) за характеристик...
Анкета за определяне необходимостта от п...
Конфликтът – нормално състояние на човеш...
Междуличностните конфликти в различните ...