Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05 08:00 - Анкета за изучаване жизнените ценности на учениците.
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 155 Коментари: 0 Гласове:
0



 


                           Анкета за изучаване жизнените ценности на учениците.

 

Инструкция: Хората считат за важни различни неща в живота си.  Представяме Ви списък с такива ценности. Посочете колко сте съгласни/несъгласни с тези твърдения, като използвате схемата за отговори. От Вас се иска, до всяко от твърденията да поставите номер, съответстваш на степента на Вашето съгласие/несъгласие.

1 – абсолютно несъгласен (несъгласна);

2 – несъгласен (несъгласна);

3 – трудно е да се каже;

4 – съгласен (съгласна);

5 – абсолютно съгласен (съгласна).

 

За теб най-важно в живота е:  

1.Да учиш отлично.

2.Да получиш добра професия.

3.Да бъдеш известна личност.

4.Да имаш семейство.

5.Да имаш любим човек до себе си.

6.Добри отношения с родителите си.

7.Да си привлекателен за обкръжаващите те хора.

8.Да бъдеш самостоятелен в живота си.

9.Да създадеш през живота си нещо ново.

10.Целта и смисъла на самия живот.

11.Всички хора да бъдат щастливи.

12.Всички народи да живеят в мир.

13.Да изпълниш свой дълг.

14.Да бъдеш обичан.

15.Да развиеш способностите си.

16.Да бъдеш осигурен човек.

17.Да прекарваш приятно своето време.

18.Да получиш добро образование.

19.Да имаш интересна работа.

20.Да ръководиш други хора.

21.Да имаш деца.

22.Да имаш приятели.

23.Да имаш добри отношения с учителите.

24.Да бъдеш модно облечен.

25.Да си независим човек.

26.Да бъдеш творческа личност.

27.Животът ти да е осмислен (изпълнен със съдържание).

28.Да помагаш на другите хора.

29.Да живееш в уредена държава.

30.Да правиш добро.

31.Да те уважават.

32.Да знаеш и умееш много.

33.Да имаш всико, което искаш.

34.Да живееш за удоволствие.

 

Обработка и интерпретация

Типовете ценности са свързани с по две твърдения. За да се определи стойността на всеки тип е необходимо да се изчисли средно аритметично за следните двойки ценности:  

1.алтруистични –  11, 28;

2.общественно-политически – 12, 29;

3.нравствени – 13, 30;

4.признание от страна на обкръжаващите – 14, 31;

5.материални – 16, 33;

6.саморазвитие – 15, 32;

7.отдих, развлечения – 17, 34;

8.учение – 1, 18;

9.професионална дейност – 2, 19;

10.статус –  3, 20;

11.семейно-битови – 4, 21;

12.интимно общуване – 5, 22;

13.отношения с по-възрастните – 6, 23;

14.външна привлекателност – 7,  24;

Забележка: След определяне на ценностите, психологът може да продължи изследването с цел детайлизиране на ранжирането, като проведе няколко (2 до 3) филтрации. За целта се отделят първите 10 ценности с най-висок бал и се иска от изследваното лице, да ги ранжира отново по значимост; втората фаза включва същата процедура, но се ранжират например първите 6 ценности от първата; третата фаза – първите 3 ценности от втората. По този начин се постига много прецизно ранжиране. След извеждане на крайния резултат, изследването може да приключи с интервю върху значимостта на най-важните 3 жизнени ценности, като се искат от изследваното лице доказателства.

image




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 1497574
Постинги: 1670
Коментари: 116
Гласове: 1142
Календар
«  Декември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31