Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.09.2018 07:00 - Методика за определяне ролевите позиции в междуличностните отношения – „Дете – възрастен – родител“ (Ерик Бърн)
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 2316 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

      Методика за определяне ролевите позиции в междуличностните отношения –

                                                „Дете – възрастен – родител“

                                                              (Ерик Бърн)

 

 

Инструкция: Според Ерик Бърн, общувайки с други хора, ние избираме едно от следните състояния на нашето „Аз“: „Родител“, „Възрастен“ и „Дете“.  Оценете как съчетавате тези три състояния във вашето поведение, като отговорите на предложените твърдения, оценявайки ги по схема от 0 до 10 бала.

Въпросник:

1.Понякога нямам достатъчно силни задръжки.

2.Ако желанията, които имам ми пречат, то аз съм в състояние да ги подтисна.

3.Родителите, като по-зрели хора, са длъжни да уреждат семейния живот на своите деца.

4.Понякога преувеличавам ролята и значението си в някои събития.

5.Не ми е лесно да се държа добре.

6.Харесва ми да възпитавам и обучавам някого – да го уча.

7.Случва се понякога да се държа като малко дете.

8.Мисля, че правилно разбирам всички случващи се събития.

9.Всеки е длъжен да изпълнява своя дълг.

10.Често постъпвам не така както ми се иска.

11.Когато взимам някакво решение, аз се стремя да предвидя неговите последици.

12.Младите поколения трябва да се учат от старите как трябва да живеят.

13.Както повечето хора, аз също съм обидчив.

14.Мога да виждам в хората повече, отколкото те говорят за себе си.

15.Децата безусловно трябва да следват указанията на своите родители.

16.Мога да кажа, че съм доста обаятелен човек.

17.Оценявам хората по това, доколко са обективни.

18.Аз имам непоколебими убеждения.

19.Случва се понякога да не отстъпя в един спор, само защото просто не искам да отстъпвам.

20.Правилата са оправдани само тогава, когато са полезни.

21.Хората трябва да спазват правилата, независимо от обстоятелствата.

 

Оценка на резултатите

Сумират се баловете на посочените в таблиците номера на твърдения за показателите: 1) Дете, 2) Възрастен и 3) Родител.

image

Обработка на резултатите:

Оценките за крайните резултати по трите показателя се формират, като се подреждат от този с най-висок към най-нисък бал.

1.Ако след подреждането е получена поредицата „В-Д-Р“ (възрастен-дете-родител), то за изследваното лице са характерни: развито чувство за отговорност, контролирана в  норма импулсивност, липса на склонност да назидава и поучава в общуването.

2. При пордедба „Р-Д-В“ (родител-дете-възрастен) са характерни категоричност и самоувереност. Освен това, „Родителят“ с детската непосредственост, спонтанност и наивност, не подлага на съмнение и не държи сметка за последиците от действиията си.  Затова е желателно такива лица да работят не с хора, а с машини, чертежи, скици и т.н.

3. Ако на първо място във формулата е „Д“, това е много приемлив вариант за научна работа. Но непосредствеността на децата е добра само до определени граници. Ако започне да се намесва в дейността, тогава задължително емоциите следва да бъдат поставени под контрол

image
 




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3814568
Постинги: 2163
Коментари: 116
Гласове: 1307
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031