2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. hadjito
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. djani
8. metaloobrabotka
9. iw69
10. rosiela
Методика за определяне ролевите позиции в междуличностните отношения –
„Дете – възрастен – родител“
(Ерик Бърн)
Инструкция: Според Ерик Бърн, общувайки с други хора, ние избираме едно от следните състояния на нашето „Аз“: „Родител“, „Възрастен“ и „Дете“. Оценете как съчетавате тези три състояния във вашето поведение, като отговорите на предложените твърдения, оценявайки ги по схема от 0 до 10 бала.
Въпросник:
1.Понякога нямам достатъчно силни задръжки.
2.Ако желанията, които имам ми пречат, то аз съм в състояние да ги подтисна.
3.Родителите, като по-зрели хора, са длъжни да уреждат семейния живот на своите деца.
4.Понякога преувеличавам ролята и значението си в някои събития.
5.Не ми е лесно да се държа добре.
6.Харесва ми да възпитавам и обучавам някого – да го уча.
7.Случва се понякога да се държа като малко дете.
8.Мисля, че правилно разбирам всички случващи се събития.
9.Всеки е длъжен да изпълнява своя дълг.
10.Често постъпвам не така както ми се иска.
11.Когато взимам някакво решение, аз се стремя да предвидя неговите последици.
12.Младите поколения трябва да се учат от старите как трябва да живеят.
13.Както повечето хора, аз също съм обидчив.
14.Мога да виждам в хората повече, отколкото те говорят за себе си.
15.Децата безусловно трябва да следват указанията на своите родители.
16.Мога да кажа, че съм доста обаятелен човек.
17.Оценявам хората по това, доколко са обективни.
18.Аз имам непоколебими убеждения.
19.Случва се понякога да не отстъпя в един спор, само защото просто не искам да отстъпвам.
20.Правилата са оправдани само тогава, когато са полезни.
21.Хората трябва да спазват правилата, независимо от обстоятелствата.
Оценка на резултатите
Сумират се баловете на посочените в таблиците номера на твърдения за показателите: 1) Дете, 2) Възрастен и 3) Родител.
Обработка на резултатите:
Оценките за крайните резултати по трите показателя се формират, като се подреждат от този с най-висок към най-нисък бал.
1.Ако след подреждането е получена поредицата „В-Д-Р“ (възрастен-дете-родител), то за изследваното лице са характерни: развито чувство за отговорност, контролирана в норма импулсивност, липса на склонност да назидава и поучава в общуването.
2. При пордедба „Р-Д-В“ (родител-дете-възрастен) са характерни категоричност и самоувереност. Освен това, „Родителят“ с детската непосредственост, спонтанност и наивност, не подлага на съмнение и не държи сметка за последиците от действиията си. Затова е желателно такива лица да работят не с хора, а с машини, чертежи, скици и т.н.
3. Ако на първо място във формулата е „Д“, това е много приемлив вариант за научна работа. Но непосредствеността на децата е добра само до определени граници. Ако започне да се намесва в дейността, тогава задължително емоциите следва да бъдат поставени под контрол
1151# Въпросник за ниво на морално-етичн...
1146# Методика за оценка на волева упори...